Jeg har lidt revner mellem nogle vinduer og (sten)vægge inde i huset. Tidligere har jeg fixet sådanne ting med almindelig akrylfuge, men jeg synes de plejer at blive grimme med tiden. Maler man ikke over akrylen, sætter støv og snavs sig fast i den, så den efter nogle år er lidt småprikket. Jeg planlagde altså ikke at male over det i øjeblikket (Alt indvendigt malet for 2 år siden).

Måske er det bare mig, der har brugt billig akryl?

Jeg ville altså gerne have noget, der bliver lige så blankt og let at tørre af som silicon, men er overmalbart...
Kan man bruge blødfuge, eller får man samme problem som med akrylfugen?

Billedet er ret indzoomet, så helt så slemt er det ikke i virkeligheden. :p

• Sprækker mellem vindue og murvæg indendørs, med akrylforsegling der potentielt samler støv og snavs uden maling, søges alternativer til forbedring.
Køb bedre fugemasse. De billige til 10-15 kr er helt værdiløse.

Tec7 er som silikone i glans men malbar. Koster ca. 150,- for en tube.

Tec7 er meget god!

Men du skal stramme din forhandler op, jeg betaler omtrent halvdelen...

Præcis den er det.
Beijer skammer sig ikke, når de sætter deres priser...

Nej, det gør de ikke... Finder ingen anden kæde, der har det heller desværre.

Har Bostik Acrylic Pro hjemme http://www.bostik.se/Products/Sealants/Acrylic-sealing-compounds/P0071
Nogen som har erfaring med den? Tuben er uåbnet, så jeg har det ikke. :D

Var fristet til at begynde i aften, men hvis det er tvivlsomt, er det bedre at vente, indtil jeg har fået fat i de rigtige ting.

Jeg giver ikke det heller, men det er den pris, det plejer at stå på hylden i butikken.

Svar på hantverkare1 indlæg. Er ikke helt venner med mobilsiden. :-)

verktygsgurun sagde:
Jeg giver heller ikke det, men det er den pris, det plejer at stå på hylden i butikken.

Svar på håndværker1s indlæg. Er ikke rigtig ven med mobilsiden. :-)
Aha, tænkte det nok.
Min fidusmager har ikke engang fornuft til at hænge prismærker op.
Privatpersoner gør sig ikke ulejlighed...
Forstår ikke, at de ikke vil have privatpersoner som kunder. Deres penge er jo lige så meget værd.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.