Jeg bygger et nyt badeværelse i et gammelt hus med spånisoleringen i gulvet. Nu har jeg skovlet spånet ud og tænkte på at isolere med noget lettere, kan jeg bruge mineraluld selvom det støder op til spån rundt omkring. Eller findes der et andet alternativ til isolering
Lin!
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 306 indlæg
Cellulosa går godt også
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
I et mellemdæk som i dette tilfælde, er der ingen problemer med at blande sav-/høvlspåner og mineraluld.
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 306 indlæg
Hvorfor vil du skifte til noget lettere? Hvis det er en mellemetage, vil du have masse for lyddæmpningen.
Hvis det er en etageadskillelse ...B Bedholm sagde:
Synes du, det var for tungt?
Desværre vil det blive mere lydt nu.
Men det går fint at have mineraluld og savsmuld blandet, både i samme rum eller i forskellige rum.
Hvis det er et krybgrundsloftbjælkelag (torpargrund)...
Du kan spare lidt på opvarmningsomkostningerne ved at skifte til mineraluld.
Du kan blande MU og savsmuld på forskellige måder.
Hvis du er uheldig, kan du få fugt- og skimmelproblemer, hvis fugtbalancen ligger tæt på et kritisk punkt, idet savsmuldet kan fugtbuffer lidt i løbet af årstidsskiftene, hvilket MU ikke kan.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det er egentlig kun i en tagkonstruktion, man kan drage fordel af savsmuldets bedre hygroskopiske evne. Hvad angår lyddæmpende egenskaber, er forskellen mellem savsmuld og middelsvær mineraluld ubetydelig. I begge tilfælde er volumen vægten alt for lav til at have en mærkbar effekt. Det er dog vigtigt ikke at fylde rummene, men at der er luft ovenfor.
Jeg har tømt spånerne for at forstærke bjælkelaget og trække rør til nyt badeværelse.
Det er et gulvbjælkelag, krybekælder under.
Tips til hvor i Stockholm man kan købe celluloseisolering?
Ser ud til at være det bedste eller hør
Det er et gulvbjælkelag, krybekælder under.
Tips til hvor i Stockholm man kan købe celluloseisolering?
Ser ud til at være det bedste eller hør
Klik her for at svare