Om 2 uger så får jeg levering af tagspærene, har en indfældet stålbjælke HEA220 hvor tagspærleverandøren har tegnet ind at underrammen skal forbindes med bjælkestropper. De bjælkestropper som sælges forudsætter et flangemål på max 200mm og mine bjælker har 220mm. Nogen der har brugt bjælkestropper på stålbjælker større end 200mm? Tips modtages gerne.
 
Bed konstruktøren om et produkt, der opfylder det de har foreskrevet. Ellers er der en risiko for, at du leder efter noget, der ikke findes. Alternativt kan du ringe til essve eller Gunnebo og spørge, om de fremstiller efter specialmål.
 
Har talt med konstruktøren, og hun var fuldt ud bevidst om, at der ikke findes noget færdigt produkt. Vi kom frem til, at det bliver LPP. Nu har jeg i det mindste det på mail fra dem. :)
 
Skal du samle takstolene på stedet, eller kommer de færdige?
Jeg har en lignende løsning på mine takstol, men med en lidt højere bjælke, så der lagde takstolstillverkaren en forhøjning lokalt for udskæringen. Ses oppe til højre.
 
  • Loftet af et hus under konstruktion med synlige tagstole og isoleringsmaterialer på gulvet. To vinduer i baggrunden.
Mine spær kommer færdige (allerede skåret til). Bjælken vil være helt indfældet i gulvet. Har bestilt trækbånd, og skal bukke mine egne bjælkestropper. :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.