Hej
Skal bygge terrasse med tag og har lidt trang med plads i højden og overvejer derfor at fastgøre gulvreglerne i den bagerste og forreste bærende bjælke med bjælkesko.
Overvejer også at gøre dette med tagreglerne (spærrene), dvs. i remmen.
Min overvejelse: Tåler bjælkesko den samme belastning som hvis man lægger reglerne på den bærende bjælke? Er det en fornuftig løsning?
Skal bygge terrasse med tag og har lidt trang med plads i højden og overvejer derfor at fastgøre gulvreglerne i den bagerste og forreste bærende bjælke med bjælkesko.
Overvejer også at gøre dette med tagreglerne (spærrene), dvs. i remmen.
Min overvejelse: Tåler bjælkesko den samme belastning som hvis man lægger reglerne på den bærende bjælke? Er det en fornuftig løsning?
Det går godt. Jeg har gjort netop dette. Nogle ting at tænke på er, at man skal være meget omhyggelig med, at den ydre bærende bjælke, dvs. fundamenterne, kommer på det rette sted. Man kan jo ikke have noget udhæng at justere med.
Min ydre bærende bjælke blev ikke parallel med huset, hvilket førte til, at jeg måtte kileskære de yderste 15 længder på hver ca. 11 meter, for at det ikke skulle se mærkeligt ud. Meget inspirerende arbejde...
Det bliver en frygtelig masse ankersøm med denne metode. Jeg brugte en ankersømpistol og var meget glad for at slippe for at håndsømme. Måske kan man leje?
Vedhæfter billede af konstruktionen.
Min ydre bærende bjælke blev ikke parallel med huset, hvilket førte til, at jeg måtte kileskære de yderste 15 længder på hver ca. 11 meter, for at det ikke skulle se mærkeligt ud. Meget inspirerende arbejde...
Det bliver en frygtelig masse ankersøm med denne metode. Jeg brugte en ankersømpistol og var meget glad for at slippe for at håndsømme. Måske kan man leje?
Vedhæfter billede af konstruktionen.
hvilket program har du brugt til at tegne det med?mattiasp sagde:Det går godt. Jeg har gjort præcis dette. Nogle ting at tænke på er, at man skal være meget omhyggelig med, at den ydre bærende bjælke, dvs. pælene kommer på den rigtige plads. Man kan jo ikke have noget udhæng at justere med.
Min ydre bærende bjælke blev ikke parallel med huset, hvilket førte til, at jeg måtte kilesave de yderste 15 længder på hver ca. 11 meter for at det ikke skulle se underligt ud. Meget inspirerende arbejde...
Det bliver en frygtelig masse ankernagler med denne metode. Jeg brugte en ankernagelpistol, og var meget glad for at slippe for at håndsømme. Måske kan man leje?
Vedhæfter billede på konstruktionen.
Det er Sketchup. Findes gratis at downloade på nettet via Google på en eller anden måde. Det der billede er tegnet i rigtig skala med de rigtige mål i 3D. Det tog cirka to timer at lave inklusive måltagning i terrænet. Da var jeg en ikke alt for erfaren bruger.
Her er et andet eksempel på, hvad man kan lave med Sketchup:
Her er et andet eksempel på, hvad man kan lave med Sketchup:
Klik her for at svare