Jeg skal lave et bio/tvspilrum i min kælder. Rummet er i dag uindrettet og har "nøgne" lecablokke. Tanken er, at jeg skal pudse lecablokkene og male med silikatmaling på alle vægge undtagen den ene. Der ville jeg i stedet gerne sætte liggende panel. Denne væg er en indvendig væg, og der er egentlig to grunde til, at jeg gerne vil sætte liggende panel. Dels for at kunne trække el og andre kabler bagved, men også for det æstetiske.
Er dette en dum idé? Væggen er som sagt en indvendig væg, og min tanke er at lave med stålregler i stedet. Spiller det nogen rolle, at den ene side vil ligge mod en ydervæg? (Dvs. to af fire vægge i rummet er ydervægge, så uanset hvilken af de indvendige vægge jeg vælger, vil denne væg støde op mod en ydervæg) Jeg har ingen planer om at sætte nogen isolering i væggen, hvis det spiller nogen rolle.
Hvis det nu skulle være ok at gøre på sådan en måde, hvordan laver man nemmest med stålregler? Bygger man en blindvæg i stålregler, eller fastgør man stålreglerne i lecavæggen?
Ville sige, at det er hip som hap, hvis alle væggene er tørre året rundt. Hvis du har variation over årstiden, eller grund til at mistænke fugt, kan du gøre som ved sauna-bygning; et rum (i dit tilfælde væg) i rummet og have en afstand mellem den eksisterende og den nye væg, liggende stålskelett mod gulv og loft, samt stående stål- eller træskelet. Vedhæfter billede fra sauna-bygning til illustration.
Hej. Angående bio i kælder ville jeg anbefale, at du kigger ind på minhembio.com . findes meget godt at læse der. Givetvis afhænger alt af, hvor seriøs man er med sin lyd . mvh a
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.