Hej, første indlæg på dette forum, undskylder hvis det er det forkerte sted.
Jeg undrer mig simpelthen over, hvor man kan finde billigst birkekrydsfiner i Stockholmsområdet. Hornbach plejer at være godt, men deres priser er steget med 100% siden foråret, formoder jeg, at de ikke har genoprettet sig efter pandemien endnu. Det samme med bygghemma.se.
Findes der en mindre bræddegård?
Taknemmelig for tips!
Jeg undrer mig simpelthen over, hvor man kan finde billigst birkekrydsfiner i Stockholmsområdet. Hornbach plejer at være godt, men deres priser er steget med 100% siden foråret, formoder jeg, at de ikke har genoprettet sig efter pandemien endnu. Det samme med bygghemma.se.
Findes der en mindre bræddegård?
Taknemmelig for tips!
Nu mente jeg med privatkunder altså private personer, der handler i byggemarkedet. Hvad du mener i din første sætning, forstår jeg ikke helt. Mener du, at kun privatkunder køber arbejde, der inkluderer Björkplyfa? Vi lavede arbejde til NK i sommer med ca. 100m2 birkekrydsfiner.Viktor.J sagde:
Mener at slutkunden bliver ramt. Ingen anden part absorberer stigningerne, men alt presses til slutkunden, privat som virksomhed.mowatom sagde:
Det er ingen god udvikling for ngn desværre, det rammer både producenter og slutkunde. Indkøberne i butikker, hoteller etc. ved hvad "det skal koste" så det er konstant en forhandlingssituation. Man må nogle gange være glad for, at man overhovedet får fat i det materiale man har brug for. Jeg skulle have haft lidt materiale 28/12, det kommer i bedste fald i marts. Hvis kunden ikke kan vente, går forretningen i vasken. Verden er lidt for meget ude af trit.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Købe birkefiner gennem almindelige byggemarkeder bliver altid dyrt, fordi det er en lille vare, der altid skal købes pallevis. Kan du finde et indretningssnedkeri, der kan sælge til dig, bliver det garanteret billigere, selvom det er dyrere end for to år siden.
Tak! Kender du til nogle indretningssnedkerier omkring Stockholm? Har slet ingen forstand på sådant.J justusandersson sagde:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Desværre ikke. Det er den forkerte del af landet for mit vedkommende. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg starte med telefonbogen, dvs. google søge. Søg på indretningssnedkerier og specialsnedkerier. Jeg tror ikke, det er så svært.
Hvordan skulle det ellers fungere?Viktor.J sagde:
Snedkeriprojekter er som man kan gætte netop projekter. En afgrænset aftale mellem bestiller og udfører, hvor prisen forhandles ved, at snedkeriet har beregnet og præsenteret et tilbud, som bestilleren har accepteret. Beregningsgrundlaget er sammenlægning af materialepris, øvrige omkostninger, arbejdskraft og eventuelt et rimeligt fortjenestetillæg. Er materialet dyrt, når aftalen indgås, bliver det dyrere, end hvis materialet er billigt.
Det er ikke at presse nogen omkostninger til slutkunden. Slutkunden har hele tiden ansvaret for at betale prisen.
Prissætningen er fri. Prisen fastsættes gennem en aftale efter en forhandling. Hvis bestilleren ikke vil betale for en prisstigning på materialer, bliver der ingen handel, medmindre udføreren vil sænke det beløb, der skal betales for arbejdet og snedkeriet. Eller kan tænke sig at mindske sin fortjeneste.
Mvh Findus
PS. Til TS. Søg efter snedkerier, hvor du bor. Der ligger småskutter overalt. Har du kun brug for småstykker og spørger venligt, er det ikke umuligt at få. Husk, at det kan være en test. Snedkeren har aldrig set dig før. Takker du og forsvinder, kan du ikke komme tilbage. Kommer du tilbage med kaffe, etablerer du en relation. Hvad den kan føre til, kan man aldrig sige på forhånd. DS
Senest redigeret:
Du kunne bare have skrevet "nogen skal tage omkostningen, og virksomhederne vil helst ikke reducere deres avance, selvom det kunne være en mulighed." Jeg er enig med dig, det er sådan verden fungerer. Men mange synes at have misset det, deraf min præcisering.findus42 sagde:
Hvordan skulle det ellers fungere?
Snedkeriprojekter er som man kan gætte netop projekter. En afgrænset aftale mellem bestiller og udfører, hvor prisen er forhandlet frem ved, at snedkeriet har regnet og præsenteret et tilbud, som bestilleren har accepteret. Beregningsgrundlaget er sammenlægning af materialepris, øvrige omkostninger, arbejdsløn og eventuelt et rimeligt avancesalg. Er materialet dyrt, når aftalen indgås, så bliver det dyrere, end hvis materialet er billigt.
Det er ikke at skubbe nogen omkostning til slutkunden. Slutkunden har hele tiden ansvaret for at betale prisen.
Prissætningen er fri. Prisen fastsættes gennem en aftale efter en forhandling. Hvis bestilleren ikke vil betale for en prisstigning på materiale, så bliver der ingen handel, medmindre udføreren vil sænke den sum, der skal betales for arbejdet og snedkeriet. Eller kan overveje at reducere sin avance.
Venlig hilsen Findus
PS.Til TS. Google efter snedkerier, hvor du bor. Ligger småskutter overalt. Har du kun brug for småstykker og spørger pænt, er det ikke umuligt at få. Husk da, at det kan være en test. Snedkeren har aldrig set dig før. Takker du og forsvinder, kan du ikke komme tilbage. Kommer du tilbage med kage, etablerer du en relation. Hvad den kan føre til, kan man aldrig sige på forhånd. DS
Klik her for at svare