Jeg tænkte på at lægge klinker i større delen af min kælder, minus gildesalen og et rum som allerede har trægulv, det handler måske om 80 kvadratmeter. Eftersom vi ikke tilbringer meget tid i kælderen, er udseendet mindre vigtigt, og ensfarvede klinker er løsningen. Men hvor billigt kan man slippe, og hvad er forskellen mellem de billige og dyre? Har set at fx Bauhaus sælger klinker fra 29:-/kvadrat, er dette okay ting? Nogen der har erfaring med lignende situation?

Vi købte, hvad vi syntes var billige klinker (79 DKK/kvm). Eftersom vi også var usikre på kvaliteten (på grund af prisen), bad vi om at få tage en prøveflise med hjem. Den flise viste vi til fliselæggeren, som skulle lægge gulvet, for at få en udtalelse. Han syntes, at der absolut ikke var nogen problemer med den flise. Så vi tog af sted og købte fliserne og lod ham lægge dem. Indtil videre ingen problemer.

Men det, der er let at glemme, er, at det er alt omkring, der koster. Flydespartel, fix, fuge osv. Det er der, omkostningen vil komme.

Så hvis du vælger mellem de fliser og andre, der koster under hundredelappen, så synes jeg, at du skal tage dem, du bedst kan lide. Det giver så lidt forskel i prisen alligevel.

Mange af de billige fliser kan have en skrøbelig overflade, taber du et værktøj eller noget lignende, ryger der splinter af den. Det er mere som kakel end klinker. Så test med noget skarpt på en flise.

Tak. Jeg må bare stille mig og smadre nogle fliser i butikken. ;)

Selvfølgelig kommer der en del materialomkostninger, derfor ville det være perfekt med billige fliser, da det handler om ret store områder.

Der er også mulighed for at købe klinker på helpaller for at få prisen ned, hvis jeg har forstået det rigtigt. Må undersøge det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.