Hej alle glade!

Planlægger at tage til Tyskland og Polen til foråret med vores camper.

Byggemateriale siges at være billigere i Polen end i Sverige.

Hvordan er det med fliser og klinker?

Nogen der ved det?

Måske også nogle tips om indkøbssteder i det nordvestlige Polen.

(Jo, jeg har en camper, der kan laste 600 kg (!) nyttelast.) :)

• Synes
pfv
  • Laddar…
600 kg !!!....då bliver det ikke særligt meget klinker....

Problemet er ellers....
.....Det er ikke så meget billigere i Polen, hvis du sammenligner samme kvalitet
.....De har en noget anderledes smag vedr. mønster og farver.
....då er det lidt bedre i Tyskland, men da priserne et hak højere end i Polen.
Ikke engang jeg som bor i Skåne synes det er umagen værd at tage derhen og handle for den lille fortjeneste det giver....

Hej Roland!

Er selv f.d. skåning (Lund).

Der er andre ting, der er billigere i Polen, f.eks. varerne fra Apoteket Göken!

Tænkte kombinere ferie med diverse indkøb af køleskab, en mindre mængde klinker samt toldens kvantum af drikkelige ting.

Itaka sagde:
Der er andre ting, der er billigere i Polen, f.eks. varerne fra Apoteket Göken!

Tænkte kombinere ferie med diverse indkøb af køleskab, en mindre mængde klinker samt toldens kvantum af drikkelige ting.,
Nu begynder det at ligne noget. :).
Problemet hernede, ved besøg i Tyskland, er at tolden slår ned på overlast.
Bliver en bedre investering, hvis du bruger de 600 kg lastkapacitet på kvalitetsprodukter fra Bordershop eller Calles i Burg.:cool:

jeg har handlet ret meget klinker i Polen og jeg synes det har været billigt i forhold til svenske priser..

bla 10*10 plader for ca. 90:- / kvm de lå på ca. 700:-/kvm herhjemme, men da har jeg ikke været på de store byggemarkeder men i flise/klinker butikker med stort sortiment af italienske plader..

Hvidevarer har jeg aldrig oplevet at vært specielt meget billigere, så det har jeg aldrig købt med tanke på alt besvær ved eventuelle fejl

Handlet størstedelen af byggematerialet i Polen, sparede 130.000 lige fra første gang. Da var det alligevel kun svarende til 50 paller.

Johan- sagde:
Handlet størstedelen af byggematerialet i Polen, sparede 130.000 direkte allerede første gang. Da var det endda kun svarende til 50 paller.
Ja, ok men 50 paller er langt fra 600 kg :cool:

roland53 sagde:
Ja, ok men 50 paller er langt fra 600 kg :cool:
600kg køkken indebar en besparelse på lige over 25.000. Det er ikke i stabeleringen af varerne, besparelsen findes. Forhandlingsteknik og at vide hvad der opfylder kvalitetskravene. Nogle paller tager man let hjem fra Krakow til det centrale Sverige for under 4000kr.

Johan- sagde:
600kg køkken indebar en besparelse på lige over 25.000. Det er ikke i stafflingen af varerne besparelsen findes. Forhandlingsteknik og vide hvad der møder op kvalitetskravene. Nogle paller tager man let hjem fra Krakow til midtsverige for under 4000kr.
Tab ikke fokus på TS spørgsmål. Det gjaldt 600 kg klinker og IKKE køkken.
Og netop fordi klinker er tungt bliver det ikke særlig mange m2 og dermed ingen kæmpestor besparelse. :D

roland53 sagde:
Tabe ikke fokus på TS spørgsmål. Det drejede sig om 600 kg klinker og IKKE køkken.
Og netop fordi klinker er tungt, bliver det ikke særlig mange m2 og dermed ingen kæmpebesparelse. :D
Du har ret, samtidig som jeg burde have været overtydelig ;)
TS kan unde sig en billig ferie i Polen (+Tyskland), i ro og mag vælge den rigtige flise (billigere i mindre byer, undgå storbyer nær færgelejer). Derefter sende sine fliser hjem med en lokal fragtmand; 600 kg er som nævnt ikke meget flise. Ingen videre ferie at have hele ekvipagen fyldt med byggematerialer, der rasler og sviner, og unødvendigt slid på et dyrt køretøj. Polske fragtmænd lægger 1000 kg på en palle; i sidste ende er det ikke værd at købe eksklusive fliser i Sverige, hvis man har brug for mere end til bare et badeværelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.