Har et suterrænnhus, hvor vi tænker at støbe en trappe i skråningen langs huset (venstre i billede). På modsatte side af den tænkte trappe er der en L-støtte (højre i billede).
Spørgsmålet er, om jeg kan "støbe sammen" trappen med væggen og L-støtten? Eller er det passende med en "bevægelsesfuge"/spalte mellem trappen og væggen/L-støtten?
Husvæggen består af thermomur (cellplastlag yderst), hvilket gør, at væggen kan tage visse bevægelser.
Kan det være klogt fra frostsprængnings perspektiv med en spalte, hvor vand kan løbe ned langs husvæggen til drænet?
Hvor bred burde man i så fald gøre spalten?
Kontrollér sømmene til vindueskarmene, det er ikke usædvanligt, at de slipper fra karmen. Havde en vandskade fra overetagen, når vinden lå på med øsregn, indtil nogen sagde til mig, at jeg skulle kontrollere sømmene. Troede ikke, at så meget vand kunne komme ind gennem de små huller.
Kontroller sømmene til vinduesblikkene, det er ikke usædvanligt, at de løsner sig fra karmen. Havde en vandskade fra overetagen, når vinden lå på med regnvejr, indtil nogen sagde til mig, at jeg skulle kontrollere sømmene. Troede ikke, at så meget vand kunne komme ind gennem de små huller.
Forkert tråd?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.