Hej.
Har et par grimme glatte inderdøre som jeg gerne vil "betrække om".

Det står helt stille i hovedet på mig, så jeg ved ikke, hvad det kaldes.

Forstår nogen, hvad jeg mener, og hvor man kan købe det?

B
 
Totte_S
Er det finér du leder efter? Tyndt trælåg som limes fast. Findes også selvklæbende plast med eller uden træmønster :P
Der er sikkert nogen, der kan tippe dig om, hvor du kan handle, men det letter, hvis man ved, hvilken by du vil handle i. ;)
 
Ja, det er Fanér jeg mener.
Bor i Lund og jagter sådan nogle i plast som man sætter over hele døren.
 
Totte_S
Ok. Rigtig finer er træ. Plastik er plastik. ;) Men jeg forstår, hvad du mener. Skal det se ud som træ? Spørgsmålet er, om der findes plastik med træmønster, der er så bredt som dine døre. Det kan være svært at få en samling til at se pæn ud.
Personligt tror jeg ikke på ideen med plastfolie, det jeg har set af sådan noget er pænt på lidt afstand, men ret skrøbeligt.
Jeg har også set hos bl.a. COOP en løsning med en hel dørside, der kan klæbes på døren, fx så man får "sprosser" dvs et par felter af profilerede plast.
Er det sådan noget, I vil have?

Hvorfor skal I gøre noget ved dørene, og hvilket resultat vil I have? Hvis de bare skal se bedre ud, ville jeg have malet dem. Enten selv, eller overladt dem til et firma, der sprøjtemaler.
 
Ja, jeg mener dem, der er en hel dør i plast med "spejle" i.

Malet er så kedeligt, synes jeg.
 
Totte_S
OK da, så. Far købte til sin lejelejlighed på COOP. Ser overraskende godt ud. Store ark der selvhæfter, så kommer det "svære" at skære til det der stikker ud over kanterne med SKARP kniv. Det er vel det...COOP som sagt har haft.
 
så dem på coop her senest i søndags (stockholm)
 
Omkostning?
 
Koster omkring 150-200:- per side, hvis jeg ikke husker helt forkert. De er ikke selvhæftende, men man bruger gulvlim (!) til dem.

Lim dem fast og skær dem til, når alt er tørret.
 
JLT sagde:
Koster rundt 150-200:- per side hvis jeg ikke mindes helt forkert. De er ikke selvklæbende, men man bruger gulvlim (!) til dem.

Lim dem fast og skær dem til, når alt er tørt.
Kiggede også på disse hos coop. Synes de var lidt dyre dog (mener de lå på 200-250:- per side, da jeg kiggede), i betragtning af at man kan få en ny trädørr med spejle for rundt 550 kr.
 
Synes også det var lidt dyrt. Bliver nok rollern på vores døre.
 
Køb nogle flotte lister og geringsavskær dem lidt.
Søm (lim) dem fast og mal.
Meget billigere end at købe færdige "dørblade"

OG du kan få hvilken som helst spejl du vil ved at eksperimentere
med listerne.
Måske forskellige på hver side af døren? :)
 
Jeg så illusionmalede spejldøre, s.k trompe l'oeil.
Måske ikke helt let, men ret sjovt.
Lægger man skygger ind, så ser det ganske virkeligt ud.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.