Er kommet til slutningen af denne køkkenhistorie. Har en masse spørgsmål, men der hvor jeg er nu i renoveringen, er at fikse væggene nemmest men holdbart.

En væg har været et spisekammer og en åben krop rundt om et køleskab, hvor køleskabet stod, vil nu blive tomt, og der er ikke andet end beton, hvor spisekammeret stod, kommer et nyt i samme mål, så behøves der ikke meget forarbejde.

Der har været tapet ved siden af køleskabsstammen, dvs. der er en kant jeg har fået væk i det mindste. Men hvordan pokker gør man betonen og hullerne så glatte som muligt inden maling?
Gips spartel husfix eller hvad er mest passende og relativt hurtigst og nemmest?

Skal du kun fylde små huller, ville jeg have valgt husfix og derefter slebet/malet.
Skal du bygge op nogle millimeter, ville jeg have bredspartlet, slebet og malet.
Er der større ujævnheder eller overgang mellem forskellige materialer, ville jeg have lagt 10mm gipsmørtel med fibernet i, derefter revet/filte/pudse og malet.

Held og lykke.

X xLnT sagde:
Skal du bare fylde små huller igen, ville jeg have valgt husfix og så slebet/malet.
Har du brug for at bygge op en millimeter, ville jeg have bredspartlet, slebet og malet.
Er der større ujævnheder eller overgang mellem forskellige materialer, ville jeg have lagt 10mm gipsmørtel med fibernet i, så revet/filtreret/glattet og malet.

Held og lykke.

Hej tak for svar, altså det er svært at vurdere vægfladen langs med skabet, er fint bortset fra en aflang fordybning og kanter langs med vinduet, som er ved siden af, kan vedhæfte et billede, man ser præcis, hvor skabet kommer til at stå, der hvor det hvide slutter, så resten skal i første omgang males hvidt, men forarbejde kræves som sagt, der er en fugekant hele vejen, men den kan i det mindste hakkes bort...

• Væg med en aflang fordybning og ufuldkomne kanter ved siden af et vindue, klar til grundarbejde og maling, med synlige rør langs siden.
  • Væg med aflang fordybning ved siden af skabplads, tæt ved et vindue med hvidt gardin. Forarbejde kræves før maling.
  • Væg ved siden af et vindue med gardin, synlige rør og en delvis beskadiget kant, der viser behov for reparation før maling.
  • En væg med rester af tapet og ujævnheder ved loftet, hvor en skillevæg er synlig. Området skal forberedes til maling.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.