Hej,

Jeg overvejer at hænge en dobbelt loftsskinne til gardiner i vores betonloft, men jeg har brug for hjælp til at vælge den rigtige skrue og rawlplug. Skal man bruge nogen speciel rawlplug/skruer til at hænge i loftet, ud over at de er egnede til beton?
Hvor stor skal skruehovedet være for at det hænger pålideligt?

Hullerne i skinnen er 5x10 mm. Tror I, at disse eksempelvis kunne fungere?
https://www.jemfix.se/universalplugg-med-skruv/5114/9037440/

Mange tak på forhånd!

Du skal først og fremmest have en skrue med kuplet hoved, der nipper til beslaget, du skal skrue op. Et forsænket hoved, som du har linket til, vil ikke sidde mod metallet, men vil jo ned i materialet. Pluggens kvalitet kan være afgørende her, så køb plug af god kvalitet. Skruens længde skal være en anelse længere end pluggen. Og det er vigtigt, at du blæser hullet rent for grus, inden du trykker pluggen ind. Fungerer ofte godt med et sugerør.

RoTe
Jeg bruger kun Essve efter at have brugt billig skrald i årevis, som ikke virker. Følg anvisningerne på emballagen, og det er vigtigt med den rette borestørrelse også.

Min favorit plug er Fischer ux. Derefter er det som ovenfor siger, ingen forsænket hoved på skruen. Er det en lejlighedsbygning, så prøv at holde dig under 3cm, så klarer du sandsynligvis også el og vandrørene :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.