Jeg overvejer at lave en "sprættbeskyttelse" eller hvad det hedder, som skal ligge på gulvet nedenfor ildstedet i huset. Jeg vil gerne lave den så tynd som muligt og gerne farve den sort. Udstyr til at slibe har jeg adgang til, men: Størrelsen på pladen bliver 850x300x?? Hvilken beton passer bedst til dette? Med hvad skal jeg farve betonen med? Hvor tynd kan jeg lave den? Er det nok med fx hønsetråd som armering?
Har tidligere lavet et mindre bord med en betonplade, som jeg støbte med finbeton, og stenene (gruset) i den blev ikke så pæne, når jeg sleb det. Mange rødligt farvede sten...
Har tidligere lavet et mindre bord med en betonplade, som jeg støbte med finbeton, og stenene (gruset) i den blev ikke så pæne, når jeg sleb det. Mange rødligt farvede sten...
Hej,
Du vil ikke hellere bruge en beskyttelsesplade? De store kaminbutikker sælger jo sådan nogle og byggemarkederne.
En ven af mig sprang alt det over og besøgte en lokal pladesmed, for 300 fik han en større plade end byggemarkederne og billigere.
Så slipper du for at støbe og have dig.
Du vil ikke hellere bruge en beskyttelsesplade? De store kaminbutikker sælger jo sådan nogle og byggemarkederne.
En ven af mig sprang alt det over og besøgte en lokal pladesmed, for 300 fik han en større plade end byggemarkederne og billigere.
Så slipper du for at støbe og have dig.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Nemmere at lægge klinkerfliser!
Flydespartel op, så niveauet på klinkerne bliver det samme som det omgivende gulv bare.
Flydespartel op, så niveauet på klinkerne bliver det samme som det omgivende gulv bare.
Klik her for at svare