Er i gang med et sjovt projekt - hugge beton op i kælderen for nye stammer. I entréen og badeværelset skal der lægges klinker, og resten af gulvet skal have platonmåtte og olierede trægulve. Et lille problem er dukket op i forbindelse med alle kanter mellem gulv og væg. Her er der en radius-formet betongovergang, radius ca. 30-40 mm, som jeg vil have væk, se billede. De fleste ville nok bare flydespartle gulvet og lægge på, hvad der er nødvendigt, for at komme af med kanten. Men med 2 meter præcis i lofthøjde og da det skal blive et beboelsesrum, vil jeg ikke reducere lofthøjden yderligere. Så til alle snedige gør-det-selv-folk og håndværkere:
Hvordan fjerner man nemmest kanten? Stor maskine - hugge? Eller er der noget at skære med, så man kommer helt ned til gulvniveau med det samme? Betonen er hård som bare pokker og støbt sammen med bundpladen/gulvet. Så det er ikke noget, der bare - tjoff - slipper. Been there and done that!

Taknemmelig for tips!
Stefan

• Betonggulv i kælder med markeret radieformet kant, hvor der bilas for at fjerne beton. En boremaskine ses i midten af gulvet omgivet af små betonstykker.
  • Ødelagt beton på kældergulv, hvor der er fjernet materiale for nye rørstammer. Rødmarkering viser problematisk afrundet betonovergang ved væg.
Jeg ville have skåret et spor med en diamantklinge langs med og så fjernet den btg, som lå på den forkerte side af snittet.

Er tilbøjelig til at være enig i det. Så en passende fræseskive på en vinkelsliber til finjusteringen, men det støver, eller en huggmejsel.

Milkshaken
Men husk at tage det skridt for skridt.... Kender nogle som bilade op et helt kældergulv, det gjorde at kældervæggen bøjede indad..
hilsn. Me,,,

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.