Jeg har læst lidt her og også hørt fra andet sted, at man i de tilfælde, hvor man tænker at bygge noget, der ikke er så isoleringsfølsomt (i mit tilfælde et skur), kunne bruge poolsten (som jeg har forstået egentlig hedder betonhulsten) i stedet for Leca. Årsagen skulle være enorme prisforskelle. Jeg har hørt om folk, der har købt betonhulsten for en femmer stykket, hvilket svarer til cirka 25 % af omkostningen for Leca.
Jeg har dog ikke kunnet påvise disse forskelle selv, jeg har ikke fundet betonhulsten, der har været signifikant billigere end Leca.
Kan nogen rede begreberne ud for mig og måske give mig nogle tips?
Et andet spørgsmål er også, om Byggmax er stoppet med deres egne Lecablokke, deres hjemmeside ser ikke ud til at have blokke mere i hvert fald.
Tak på forhånd.
Jeg har dog ikke kunnet påvise disse forskelle selv, jeg har ikke fundet betonhulsten, der har været signifikant billigere end Leca.
Kan nogen rede begreberne ud for mig og måske give mig nogle tips?
Et andet spørgsmål er også, om Byggmax er stoppet med deres egne Lecablokke, deres hjemmeside ser ikke ud til at have blokke mere i hvert fald.
Tak på forhånd.
de andre ved jeg intet om desværre, men her er byggmax blokke...
http://www.byggmax.se/is-bin/INTERS...yID=7acKAaAz4kYAAAER.WoatFtR&JumpTo=OfferList
http://www.byggmax.se/is-bin/INTERS...yID=7acKAaAz4kYAAAER.WoatFtR&JumpTo=OfferList
hmm, det var bare den jeg fandt også, tidligere så var det en lang liste på blokke, nu står der bare "løs letklinker" og en pris, hvilket siger mig ikke så meget, 60 liter? tidligere var det en flot liste med eksempelvis 19x19x59 cm-blok for x kr.
fik følgende svar på mail:
---
Hej!
Vi har for øjeblikket lidt problemer med vores hjemmeside, og dette har gjort, at nogle af vores varer er faldet fra. Murblokkene indgår stadig i vores sortiment.
---
Men mit oprindelige spørgsmål om betonghålsten vs leca og omkostninger består...
---
Hej!
Vi har for øjeblikket lidt problemer med vores hjemmeside, og dette har gjort, at nogle af vores varer er faldet fra. Murblokkene indgår stadig i vores sortiment.
---
Men mit oprindelige spørgsmål om betonghålsten vs leca og omkostninger består...
Kiggede lidt i min prisliste fra Tranås Cementgjuteri. 7,50+moms / stk for 20 cm brede sten, 13,5 stk/m2 ==>126 kr/m2 inkl moms.
Lecablokke 19 cm brede 21 kr/stk, 10 stk/m2 ==> 210 kr/m2
Det er billigere med betonhulsten, men du bør isolere udenpå, hvis du skal have varme... LECA har lidt bedre u-værdi.
Lecablokke 19 cm brede 21 kr/stk, 10 stk/m2 ==> 210 kr/m2
Det er billigere med betonhulsten, men du bør isolere udenpå, hvis du skal have varme... LECA har lidt bedre u-værdi.
nu er det et skur jeg skal bygge som ikke er så afhængig af isolering (eller slet ikke havde jeg tænkt) jeg bor desuden i det sydlige skåne. MEN, helt klart er det en faktor hvis det "bare" adskiller 40% på prisen. Jeg havde jo fået indikationer på meget meget mere, måske en kvmpris på betonhulsten på ned mod 45-50 kr/kvm, da havde det kommet i en anden situation. Nu ser det jo ud til Leca i stedet.
Vi skal have housewarming party til foråret, kan man ønske sig lecablokke af gæsterne? De kan komme og læsse dem af uden for døren, så betaler vi skurvæggene på den måde
Hmm, hvorfor nøjes der, lad gæsterne mure måske...
Vi skal have housewarming party til foråret, kan man ønske sig lecablokke af gæsterne? De kan komme og læsse dem af uden for døren, så betaler vi skurvæggene på den måde
Klik her for at svare