34,261 læst ·
20 svar
34k læst
20 svar
Beton
Nej, jeg er lige kommet frem til, at jeg nok ikke stoler på min egen evne. Det ser ud til, at der findes en million forskellige opskrifter på blandingsforhold og typer af ballast. Det må nok blive betonsække i stedet, så det bare er at følge opskriften på posen. Jeg vil jo ikke have, at plinterne skal begynde at smuldre eller sådan.ktm250 sagde:
Et opfølgende spørgsmål, hvor længe og omhyggeligt skal man beskytte betonen mod vand?
Jeg har gravet fundamenthullerne, og i nogle af dem siver der en del vand ind. Nu er jorden vel ret fugtig, fordi det har regnet en del, så jeg håber, det forsvinder med bedre vejr, men det kan jo være godt at have en plan B klar.
(I øvrigt stødte jeg på klippe i syv ud af otte huller, så der går nok kun halvt så meget beton som jeg regnede med.)
Jeg har gravet fundamenthullerne, og i nogle af dem siver der en del vand ind. Nu er jorden vel ret fugtig, fordi det har regnet en del, så jeg håber, det forsvinder med bedre vejr, men det kan jo være godt at have en plan B klar.
(I øvrigt stødte jeg på klippe i syv ud af otte huller, så der går nok kun halvt så meget beton som jeg regnede med.)
Egentlig behøver du ikke beskytte noget, men det skader ikke, at det får lov at hærde i et par timer uforstyrret....Bigfoot sagde:En opfølgende spørgsmål, hvor længe og grundigt skal man beskytte beton mod vand?
Jeg har gravet pælehullerne, og i nogle af dem siver der en del vand ind. Nu er jorden sandsynligvis ret våd, da det har regnet en del, så jeg håber, det forsvinder med bedre vejr, men det kan jo være godt at have en plan B i beredskab.
(I øvrigt stødte jeg på klippe i syv af otte huller, så der går nok kun det halve af den beton, jeg regnede med.)
Klik her for at svare