Spekulerer på, om jeg går glip af noget vigtigt, da det er meget mere besværligt at lave om end at gøre det rigtigt fra begyndelsen.

Billedet siger nok alt. Der er godt fald i garagen i dag, så jeg behøver ikke justere det.
De tidligere rør (betonrør fra 60'erne) er sandsynligvis frusset i stykker, da det er en uisoleret kold garage. Var nødt til at fjerne så meget, da røret var helt ødelagt og skulle brydes væk, før det var muligt at trække rør i røret det sidste stykke.

Tænkte at støbe til foråret, når vejret tillader det, da jeg ikke vil rode med vinterbeton.

Et garagagulv med en udgravet grøft, synligt rør og en træplanke over. Diverse værktøj og legetøj rundt omkring i garagen.

Min plan er at:
Plastoverdække udløbets overdel, hvis man kommer til at klatte.
Blande grovbeton og hælde i. Vibrere med noget hjemmebygget på bor.
Jævne ud, så det ligger i plan med det tilstødende gulv.

Mine overvejelser:
Da det gamle sandsynligvis er frusset i stykker, da det er en uisoleret kold garage. Behøver jeg at gøre noget specielt for at minimere risikoen for, at dette sker igen? Det nye plastrør er mere fleksibelt end det gamle, så der er sikkert mindre risiko for dette.
Samlingen mellem ny og gammel beton, vil vand kunne trænge ned der og derefter fryse og sprænge? I så fald, hvordan undgår man dette?
Kan man undvære armering i dette smalle tilfælde, eller skal jeg smide lidt jern ned?

Jeg har også tænkt på at male gulvet med en epoxyfarve for at give det en mere slidstærk overflade på den gamle beton. Jeg kan mærke, at det bliver porøst fra opløsningsmiddel (det ses tydeligt, hvor der kom nogle dråber kæderens, da jeg vaskede cykelkæden, selvom jeg tørrede det op).

Da jeg ikke har fået noget svar, forenkler jeg lidt her.

Jeg planlægger at gøre som nedenfor, giv lyd hvis du mener, at noget er dumt eller overkill.

Børst rent, så støvfrit som muligt
Hold det fugtigt i nogle dage i henhold til instruktion til korrohäft
Plastindpak spygatt
Bland og påfør korrohäft på vægge (går ud fra at det ikke er nødvendigt på spygatten)
Direkte efter korrohäft, bland beton, finja grov anlægsbeton da det er tøvand fra bil med salt, så jeg vil have det mest holdbare eftersom prisforskellen er få kroner i denne mængde
Betonvibrator for at få betonen til at synke sammen og lægge i nogle armeringsjern
Vent en time
Bræt af og fjern plast omkring spygatten når det er holdt op med at løbe og finjuster faldet omkring spygatten.
Dæk med plast og hold den fugtig i nogle dage, så den hærder uden at tørre for hurtigt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.