Hej!
Jeg er ved at planlægge en renovering af min lejlighed og overvejer at rive en væg ned til mit køkken.
Både bestyrelsen i min andelsboligforening og de entreprenører, jeg har talt med, har bedt mig fremskaffe tegninger fra bygningskontoret for at se, om væggen er bærende...
Indser dog nu, at jeg som lægmand desværre ikke kan udlede meget fra tegningen, så jeg håber, at nogen her har bedre styr på dette?
Så har jeg forstået, at jeg bør hyre en bygningsingeniør, før væggen rives, men det føles jo unødvendigt, hvis nogen allerede nu kunne sige, at væggen er bærende?
Vedhæfter billede med en (mindre pænt) tegnet pil rettet mod væggen i spørgsmålet.
Tak på forhånd!
Jeg er ved at planlægge en renovering af min lejlighed og overvejer at rive en væg ned til mit køkken.
Både bestyrelsen i min andelsboligforening og de entreprenører, jeg har talt med, har bedt mig fremskaffe tegninger fra bygningskontoret for at se, om væggen er bærende...
Indser dog nu, at jeg som lægmand desværre ikke kan udlede meget fra tegningen, så jeg håber, at nogen her har bedre styr på dette?
Så har jeg forstået, at jeg bør hyre en bygningsingeniør, før væggen rives, men det føles jo unødvendigt, hvis nogen allerede nu kunne sige, at væggen er bærende?
Vedhæfter billede med en (mindre pænt) tegnet pil rettet mod væggen i spørgsmålet.
Tak på forhånd!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 indlæg
Den væg bør ikke være bærende.
Det sagde entreprenøren, jeg talte med, også, men samtidig virker væggen til at være af beton, og det er også den eneste væg i min lejlighed, der blokerer mit Wifi-signal totalt (selvom modemet sidder lige på den anden side af væggen, har jeg NUL dækning i mit køkken).13th Marine sagde:
Ville du stadig sige, at den ikke bør være bærende?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 indlæg
Den kunne være i en eller anden form for færdig betonplade, de placerede på plads, underligt at den blokerer wifi-signalet bare. Hvor tyk er den?
Der er tykke vægge mellem lejlighederne, så de bør jo være bærende. Indervæggen er ret tynd, så den burde ikke være bærende. Men det er svært at sige med sikkerhed.
Der er tykke vægge mellem lejlighederne, så de bør jo være bærende. Indervæggen er ret tynd, så den burde ikke være bærende. Men det er svært at sige med sikkerhed.
10cm omtrent og jeg kan nok ikke sige, at det er beton med 100% sikkerhed, men blokerer WiFi gør den. Står du en halv meter fra routeren på den anden side af væggen i køkkenet, så er det helt umuligt.13th Marine sagde:
Så måske jeg bør nævne, at jeg kun har tænkt at rive halve væggen også. Måske ville det så gå, selvom den er bærende?
Det afhænger jo af om du har tænkt dig at dele den i to halvdele vertikalt eller horisontalt...Osc9 sagde:
Alvorligt talt, jeg synes ikke at det ser ud som om den er bærende, der er jo tykkere vægge på tegningen som i så fald burde være det. Undrer. også hvad det er for materiale, det burde sige noget om sagen synes man jo.
Klik her for at svare