Hej
Jeg har en lille hytte på 10m2, der er bygget på punktfundament, som ikke har nogen varme overhovedet.
Jeg vil gerne rive gulvet ud, eventuelt reparere strøerne, lægge et spontet strøgulv på 22mm og lægge en elslynge, og derefter flydespartle med fiberforstærket flydespartel.
Er dette muligt, selvom det vil være helt koldstillet hele året, bortset fra at jeg tænder for gulvvarmen lidt på sommeraftenerne?
Eller vil der ske noget mærkeligt med flydespartlen, når det er frost og lignende?
Og hvilken type plade anbefaler I mod jorden, der er direkte under strøerne?
Oliehærdet board, asfaltboard?
Det ventilerer godt med punktfundament, så jeg håber, at jordfugten ikke ødelægger strøerne.
Jeg har en lille hytte på 10m2, der er bygget på punktfundament, som ikke har nogen varme overhovedet.
Jeg vil gerne rive gulvet ud, eventuelt reparere strøerne, lægge et spontet strøgulv på 22mm og lægge en elslynge, og derefter flydespartle med fiberforstærket flydespartel.
Er dette muligt, selvom det vil være helt koldstillet hele året, bortset fra at jeg tænder for gulvvarmen lidt på sommeraftenerne?
Eller vil der ske noget mærkeligt med flydespartlen, når det er frost og lignende?
Og hvilken type plade anbefaler I mod jorden, der er direkte under strøerne?
Oliehærdet board, asfaltboard?
Det ventilerer godt med punktfundament, så jeg håber, at jordfugten ikke ødelægger strøerne.
Hvad har du for bjælkelag, og hvilket c/c afstand er der imellem bjælkerne?G gurrre sagde:Hej
Jeg har en lille hytte 10m2 som er bygget på stolpefundament og som ikke har nogen varme overhovedet.
Jeg vil gerne rive gulvet ud, eventuelt fikse reglerne, lægge et fer- og notgulv 22mm og lægge en el-slange og så flydespartle med fiberforstærket flydespartel.
Er det muligt, selvom det vil være helt koldstillet hele året bortset fra, når jeg tænder for varmen i gulvet lidt på sommeraftenerne?
Eller vil der ske noget underligt med flydespartlen, når det er minus og sådan?
Og hvilken type plade anbefaler I imod jorden, som ligger direkte under reglerne? Oliehærdet plade, asfaltplade?
Det ventilerer godt med stolpefundament, så jeg håber, at jordfugten ikke ødelægger reglerne.
Flydespartel kan fryse uden at tage skade, så længe du har varme under arbejdet og tiden derefter, så det når sin fulde hærdning.
Imod jorden håber jeg ikke, at det ligger an?
Ingen af dem du har foreslået, er passende, hvis det ligger tæt på jorden, så må du grave lidt ud for at skabe lidt luft imellem jorden og bjælkelaget. Bliver det ikke godt, så bør du måske bruge en fibercementplade som trossbund.
HejRejäl sagde:Hvad har du for bjælkelag, og hvilket c/c-afstand er der mellem bjælkerne?
Flydespartel kan fryse uden at tage skade, så længe du har varme under arbejdet og tiden efterfølgende, så det når sin fulde hærdning.
Mod jorden håber jeg ikke, at det ligger an?
Ingen af dem, du har foreslået, er egnede, hvis det ligger tæt på jorden. I så fald må du grave lidt ud, så du skaber lidt luft mellem jorden og bjælkelaget. Hvis det ikke bliver godt, må du måske bruge en fibercementplade som trossbund.
Ja cc60 er det vel nu, men er det krav på cc45 med flydespartel måske?
Overvejer en aldersbestandig 0,2mm plast på jorden der, men så bliver der vel en masse skimmel derunder, hvis jeg ikke orker at læsse 2m3 grus.
Ok, men hvis du vil satse med 60 c/c, så sørg for at have fiberforstærket flydespartel, som du armerer med et rustfrit net og minimum ca. 20mm flydespartel..G gurrre sagde:
Men plast på jorden hjælper dig..
ok måske skal jeg alligevel smide lidt plast der.Rejäl sagde:
Isolering mellem reglarne er ikke noget at overveje, hvis det ikke er opvarmet noget vel?
Klik her for at svare