Hej

Jeg er i gang med at bygge en lille hockeyrink i haven:

En lille hjemmelavet hockeyrink i en vinterhave, omgivet af sne og skov, med skovle og en kost langs kanten. Brun ramme og jævn isflade.

Efter en masse vanding har jeg fået en OK overflade på isen.

Nu overvejer jeg, om der findes en måde til rimelig omkostning og indsats at beskytte isen mod sne og sjap. Sidst der kom slud, blev isen virkelig ødelagt.

• Synes
redarn og 1 anden
  • Laddar…
Om nogle måneder kommer ingen sjap og sne, er det ikke bare at vente til da?
Sorry, kunne ikke lade være....
Men til spørgsmålet kan jeg ikke tilføje noget fornuftigt.....

Ingen anelse, men hvordan gik det med lyset?

Robert63 sagde:
Ingen anelse, men hvordan gik det med lyset?
Ikke løst endnu, men det hælder til, at jeg på hver kortside monterer høje brædder med en projektør øverst vinklet nedad. Sidder projektørerne for lavt, blænder de.

• Synes
Robert63
  • Laddar…
Har tænkt lidt på dit problem. Jeg voksede op i hockeybaner uden kunstfrossen, og der fandtes ingen metoder til at beskytte isen, en breeeed sneskovl var det, der gjaldt, som man også skovlede vandet med. Da Frölunda Hockey havde deres seneste udendørs kamp, havde de heller ingen løsning ud over at stole på vejret, men de havde jo kunstfrossen, så det lettede nok en del. Det ville være interessant, hvis nogen kunne dele en smart løsning.

En stor presenning, en støtte i midten og et reb tværs over støtten og ringen for at holde et fald rundt om.

Spul med varmt vand på et gammelt kludetæppe, der trækkes rundt for at jævne ud indimellem.

• Synes
Robert63
  • Laddar…
engs
Selvom jeg voksede op med en måneskinsrink, har jeg ingen gode svar på at få isen jævn andet end at spule.
Jeg husker mest den evige sneskovlning (fuldstørrelse rink), mange timers skovling for en times spil på ujævn is, før man skulle hjem og spise middag. Hvis man var heldig, kom nogens far med en traktor og tog det meste.

Sjovt med en egen rink i haven! Hvis jeg ikke husker forkert, var det Eric Lindros' far, der fik lavet en rink i deres pool om vinteren (eller om han byggede en rink, som du har gjort) for at Eric kunne træne ekstra som dreng. :)

Senest redigeret:
I min ungdom (60-70'erne) pløjede kommunens mænd isen på min lokale udendørs rink med en "Belos", en kraftig tohjulet traktor. Som jeg husker det, havde de både et blad til snerydning og et skarpt blad til at "sickle" isen. Belos maskinerne findes på blocket for "varierende" tal. - det kan være billigere at købe en maskine end at bygge en skøjtehal...

Senest redigeret:
Hvad er problemet? At der kommer sjap, bare at skrabe væk.
Eller at isen smelter pga plusgrader, så gælder det om at købe en masse flamingo og lægge på i tide.

Protte

Et tag. Helt enkelt.
Af lidt reglar og en stor engangspresenning, det kommer sikkert at gå ad hel--- til når der kommer tøsne men du har jo prøvet i det mindste da.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.