Hej,

Jeg undrer mig over, hvordan man sætter overlæggeren (hedder det det? hvis ikke, så burde det ;))?

Jeg har regelret indvendige vægge med døråbninger på gulvspån og det færdige gulv vil tilføje yderligere 10-15 mm.

Tager man hensyn til dette og øger højden med 10-15 mm?

Dør 21x9
Regel allerede lodrette reglar, bredde: 91 cm
Højde: Enten 211 cm uden hensyn til færdigt gulv eller ca. 212 cm.

MVH

Såklart lettere at føre gulvet ind under tærsklen (antar at du skal have det) så slipper man at fuge mod den.

En dør med modulmålene 21x9 passer i et hul, der er reguleret med målene 2100x900 mm. Dør med karm vil være mindre end hullet. Overliggerens underkant skal således ligge 2100 mm ØFG.

• Synes
MrHungry
  • Laddar…
mattiasp sagde:
En dør med modulmålene 21x9 passer i et hul, der er reguleret med målene 2100x900 mm. Dør med karm vil være mindre end hullet. Overliggerens underside skal således ligge 2100 mm ÖFG.
Overliggerens overkant mener du vel?

Mattiasp mener den regel, der er over selve døråbningen, den som vægpladen skrues i, den som er en del af selve væggen.
Det er også den regel, som TS undrer sig over.

Demmpa sagde:
Mattiasp mener den regel, der findes over selve dørhullet, den som vægpladen skrues i, den som er en del af selve væggen.
Det er også den regel, som TS undrer over.
Præcis sådan.

😁 Ja selvfølgelig....

Er der nogen af jer, der skriver efter egne erfaringer? Hvad valgte I for gulvtykkelse?

Jeg er stadig lidt usikker, eftersom færdige gulve kan variere fra 8 til 22 mm (jeg har ikke valgt endnu)

Du skal vel have bredere dørkarme end 30 mm? Sæt den da for det tykkeste gulv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.