P
Hej!

Halvfjerdsershus, boet i det i et år. Vi overvejer snart at tage fat på gangen og blandt andet male loftet, da det er plettet og medtaget, og begyndte i forbindelse med det at kigge lidt nærmere og pille lidt ved panelerne. Et sted viste sig hurtigt at være porøst. Skrabede lidt på overfladen og kiggede. Det ser sådan her ud:

Først og fremmest - hvad er det jeg kigger på? Er det normalt eller tegn på større problemer? Ovenover gangen ligger førstesalens badeværelse. Lidt bekymret for det sorte og grå.

Derefter - hvordan går jeg bedst videre? Tænker at jeg naturligvis vil udskifte denne panel (og undersøge tilstanden ovenover), er det en god idé at skifte kun én eller skal man tage dem alle? Hvordan river man i så fald nemmest en panel uden at ødelægge de tilstødende paneler?

Hilsner
Loftnybegynder

• Porøst område på et indendørs loftspanel med misfarvning og skader i overfladen.
  • Billede af et loftspanel med skader, hvor en del af overfladen er porøs og flager, belyst af en loftslampe.
sandstorm sagde:
Hej!

Sjuttiotalshus, bott i det ett år. Vi tänkte snart ta tag i hallen och bland annat måla om innertaket då det är fläckigt och dant och började i samband med det titta lite närmare och peta lite på panelerna. Ett ställe visade sig snabbt vara poröst. Skrapade lite på ytan och kikade. Det ser ud såhär:

Først og fremmest - hvad er det jeg kigger på? Er det normalt eller tegn på større problemer? Over gangen ligger overetagens badeværelse. Lidt bekymret for det sorte og grå.

Derefter - hvordan går jeg hensigtsmæssigt videre? Tænker at jeg naturligvis vil skifte denne panel (og undersøge tilstanden ovenfor), er det en god idé at skifte bare en eller skal man tage alle? Hvordan river man i så fald nemmest en panel af uden at ødelægge tilstødende paneler?

Venlig hilsen
Loftnybegynderen
Check med en fugtmåler, eller så kan du jo ringe til forsikringsselskabet og høre hvad de siger.

Jeg ville rive det hele ned og ser det fint ud så ville jeg sætte et nyt loft op, det koster ikke særlig meget.
Er det fugtskader så bør dit forsikringsselskab se på det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.