Hej, gør et forsøg på at lave mit første indlæg her, for jeg har brug for lidt professionel hjælp. Jeg er ved at bygge huset lidt ud og tænkte på at åbne en gammel ydervæg på mit gamle hus for at få en større dagligstue. Så skal jeg bære førstesalen af med en bjælke i stedet. Der vil blive et spændvidde på 4290mm i "gluggen" mellem den nye og gamle del. Forsøger at sende med et billede, hvor den gule del skal vise, hvor den skal være. (Ingen Picasso heller
). men her stopper min viden om beregninger og belastninger og sådan noget. Så nu håber jeg på en eller anden fantastisk person, som kan hjælpe mig med, hvilken type bjælke jeg har brug for til dette. Takker på forhånd.
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Det er en relativt lang afveksling, hvilket kan føre til betydelige punktlaster, som måske ikke fundamentet kan klare. Jeg vil foreslå at tage kontakt med en konstruktør, som kan lave beregningerne for dig. Så har du også en beskyttelse, hvis noget skulle gå lidt galt.
Tak for hurtigt svar, det er selvfølgelig en risiko, at det er for svag fundament til dette. Den nye del er dog fritbærende, så den vil ikke lægge nogen last på dette, og jeg tror også, at jeg kan fordele lasten fra den gamle del på den nye. Det var sådan, jeg tænkte i hvert fald.
Det står direkte på klippe, så det er mere om man kan samle spennvidden lidt sammen, men især om det er en bestemt bjælke, man skal bruge.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Beregnerhjælp Dimensionering af type Entresol konstruktion.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Beräkningshjälp våtrumsgolv
Badrum -
Brygge i besværlig beliggenhed - beregningshjælp
Bygningsfysik -
Skift af med stålbjælke til stort vindue - beregningshjælp!
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Beregning hjælp til dimensionering af H-bjælke.
Bygningsfysik