Ved ikke rigtig hvor jeg skal poste mit spørgsmål, men tænker at det har lidt med byggeteknik at gøre.

Jeg har bygget et hus til min robotplæneklipper, skal nu ordne tagrender og nedløbsrør.

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal få ud vinkel på tagskægsbrættet.

Findes der nogen almindelig sjæl der kan hjælpe mig med at regne det ud.

Hvis alt stemmer så er taget 30 grader håber jeg, ikke helt sikker.

Har ingen anelse om hvordan jeg skal få hvilken vinkel jeg har brug for på rendejernene for at det skal være rigtigt.

• Målebånd lagt på tagudhæng af et lille hus til robotplæneklipper, værksted i baggrunden.
  • En person måler vinklen på en tagfodbrædde med en vinkelmåler og lineal, planlægger at installere tagrender og nedløbsrør på et robotplæneklipperhus.
  • Hus til robotplæneklipper med gråt træpanel og skrånende tag, taget viser loftets vinkel.
surris
Brug en skyggevinkel eller tommestok. Skal følge taget og så lodret ned. Så bukker du efter den vinkel.

surris surris sagde:
Brug en smygvinkel eller tommestok. Skal følge taget og så lodret ned. Så bukker du efter den vinkel.
smygvinkel har desværre ikke, men tommestok, men hvordan gør man da?

surris
L luckmålare sagde:
smygvinkel har desværre ikke, men tommestok, men hvordan gør man så?
Læg den, som du har lagt vinkelmåleren. Men der, hvor målepinden er på vinkelmåleren, vipper du ned lodret med tommestokken.

L luckmålare sagde:
smygvinkel har tyvärr inte, men tumstock, men hvordan gør man
Læg den med et led uden for tagkanten og hæng den lodret ned.. overfør til krogen.

Skal du bøje en krog så den hænger ned helt vertikalt, så bliver det 120 graders vinkel med en tagvinkel på 30.

• Tegnet diagram på ternet papir viser vinklerne 30 grader, 60 grader og 120 grader i en trekant.
ingenjören101 ingenjören101 sagde:
Skal du bøje en krog, så den hænger helt lodret, bliver det en 120 graders vinkel med en tagvinkel på 30.
Skal 3d-printe, så behøver forsøge at få til vinkel, hvor renden skal ligge i.

Kan lave en test på 120g på beslaget og se, hvordan det bliver.

Læg et vaterpas på vindskiven og tegn en vandret og en lodret linje. Du får da en retvinklet trekant, hvor et stykke af kanten på vindskiven udgør hypotenusen. Mål de to sider, du har tegnet, og beregn tagvinklen som arctan(lodret side delt med vandret side).

Indså i dag, at vinklen til tagrenderne var det mindste problem, jeg havde😫

Behøver at bygge hele huset om:/

• Byggprojekt viser vinkelfejl ved tagrender med værktøj, træbræt og limtube i baggrunden.
  • Et nærbillede af en tagkonstruktion med synlige hvide brædder og en tagrendevinkel, del af et renoveringsprojekt.
P
L luckmålare sagde:
Indså i dag, at vinkel til tagrenderne var det mindste problem, jeg havde😫

Behøver at bygge hele huset om:/
Neej har det slået sig?😢

Rejäl sagde:
Neej har det slået sig?😢
Nej det er skinne til garageporten, som tager i loftet. Så må hæve gavlene😫🤯 for at taget kan lægges på.

• Trist
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Dette byggeri er mere avanceret, end jeg har forstået.

• Synes
Freniño og 1 anden
  • Laddar…
T
L luckmålare sagde:
Nej det er skinne til garageporten, som tager i loftet. Så må jeg hæve gavlene😫🤯 for at loftet skal kunne lægges på
Er det kunden, der har ændret sig, eller er det projektøren, der ikke har styr på, hvad der skal ind? Det er jo sådan med husbyggerier nogle gange, men som håndværker bliver man jo lidt træt af, at de ikke kan bestemme sig eller har styr på tingene... jeg håber, du arbejder på løbende regning...
😂

Fint ellers! 👍

• Haha
lyckograbben og 1 anden
  • Laddar…
T Testarn sagde:
Er det kunden, der har ændret sig, eller er det projekteren, der ikke har styr på, hvad der skal ind? Det er jo sådan her med husbyggeri nogle gange, men som håndværker bliver man lidt træt af, at de ikke kan bestemme sig eller har styr på tingene... jeg håber, du arbejder på løbende regning...
😂

Fint ellers! 👍
Hahah… Nej, det er helt mig selv, desværre ingen at skyde skylden på😂😉

Så det er bare at starte forfra, må se, hvornår jeg får taget fat i huset igen. Det er koldt at stå i garagen og rode med det.

• Gråt hus tagkonstruktion på savbuk i garage med værktøj og stige i baggrunden.
  • Modell af et hus under konstruktion i et garage, omgivet af værktøj og byggeudstyr.
  • Synes
Ulrika M.M og 2 andre
  • Laddar…
P
L luckmålare sagde:
Hahah… Ne det er alt jeg selv, desværre så ikke nogen at skylde på😂😉

Så bare at begynde forfra, får se når man vel tager fat i huset igen. Er koldt at stå i garage og rode med det.
Va alle husbyggere har gulvvarme o langburk til hjælp for at holde varmen😉😂

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.