Ved ikke rigtig hvor jeg skal poste mit spørgsmål, men tænker at det har lidt med byggeteknik at gøre.
Jeg har bygget et hus til min robotplæneklipper, skal nu ordne tagrender og nedløbsrør.
Men jeg ved ikke hvordan jeg skal få ud vinkel på tagskægsbrættet.
Findes der nogen almindelig sjæl der kan hjælpe mig med at regne det ud.
Hvis alt stemmer så er taget 30 grader håber jeg, ikke helt sikker.
Har ingen anelse om hvordan jeg skal få hvilken vinkel jeg har brug for på rendejernene for at det skal være rigtigt.
Jeg har bygget et hus til min robotplæneklipper, skal nu ordne tagrender og nedløbsrør.
Men jeg ved ikke hvordan jeg skal få ud vinkel på tagskægsbrættet.
Findes der nogen almindelig sjæl der kan hjælpe mig med at regne det ud.
Hvis alt stemmer så er taget 30 grader håber jeg, ikke helt sikker.
Har ingen anelse om hvordan jeg skal få hvilken vinkel jeg har brug for på rendejernene for at det skal være rigtigt.
Bedrevidende
· östergötland
· 2 774 indlæg
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Læg et vaterpas på vindskiven og tegn en vandret og en lodret linje. Du får da en retvinklet trekant, hvor et stykke af kanten på vindskiven udgør hypotenusen. Mål de to sider, du har tegnet, og beregn tagvinklen som arctan(lodret side delt med vandret side).
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 indlæg
Dette byggeri er mere avanceret, end jeg har forstået.
Er det kunden, der har ændret sig, eller er det projektøren, der ikke har styr på, hvad der skal ind? Det er jo sådan med husbyggerier nogle gange, men som håndværker bliver man jo lidt træt af, at de ikke kan bestemme sig eller har styr på tingene... jeg håber, du arbejder på løbende regning...L luckmålare sagde:
😂
Fint ellers! 👍
Hahah… Nej, det er helt mig selv, desværre ingen at skyde skylden på😂😉T Testarn sagde:Er det kunden, der har ændret sig, eller er det projekteren, der ikke har styr på, hvad der skal ind? Det er jo sådan her med husbyggeri nogle gange, men som håndværker bliver man lidt træt af, at de ikke kan bestemme sig eller har styr på tingene... jeg håber, du arbejder på løbende regning...
😂
Fint ellers! 👍
Så det er bare at starte forfra, må se, hvornår jeg får taget fat i huset igen. Det er koldt at stå i garagen og rode med det.