Vi er i gang med at bygge hus og skal have en altan ovenover indgangen. Den er 4,80 bred og 2,30 dyb. I tegningen hviler altanens bjælker på en limtræsbjælke, som igen står på 2 søjler på 145x170.
Vi vil i stedet gerne have 4 søjler jævnt fordelt, som så bliver lidt mere slanke. Er der nogen, der ved, hvordan man beregner den rigtige dimension? Konstruktøren, som vi hyrede, er desværre ikke længere til at få fat i.
Vi vil i stedet gerne have 4 søjler jævnt fordelt, som så bliver lidt mere slanke. Er der nogen, der ved, hvordan man beregner den rigtige dimension? Konstruktøren, som vi hyrede, er desværre ikke længere til at få fat i.
Hej!
Jeg er i startfasen med at bygge en altan med næsten præcis samme mål som din.
Skiftede panel sidste år, hvor altanen skal være, og satte en 45x220 imp regel under panelet, så jeg har noget at fastgøre til.
Jeg tænkte på at bruge 6 stk. 95x95 stolper, som er den større bærende kraft. 2 mod huset og 4 i yderkanten.
Som bærende bjælker tænkte jeg at bruge samme dimension som jeg har brugt til terrassen, 45x220 rundt om.
600 cc.
Har I nogle andre tips, som man skal overveje ved altanbyggeri?
Mvh.
Jeg er i startfasen med at bygge en altan med næsten præcis samme mål som din.
Skiftede panel sidste år, hvor altanen skal være, og satte en 45x220 imp regel under panelet, så jeg har noget at fastgøre til.
Jeg tænkte på at bruge 6 stk. 95x95 stolper, som er den større bærende kraft. 2 mod huset og 4 i yderkanten.
Som bærende bjælker tænkte jeg at bruge samme dimension som jeg har brugt til terrassen, 45x220 rundt om.
600 cc.
Har I nogle andre tips, som man skal overveje ved altanbyggeri?
Mvh.
Klik her for at svare
