Her er et hus, hvor væggen mellem spiseplads og kontor skal erstattes af en stålbjælke.
Snezone 1 med betonsten
Tagspær er klassiske gitterspær
1-planshus med soveværelse ovenover
Huset er 8 meter bredt, og åbningen for bjælken er 3 meter (plus det underlag, der er nødvendigt på hver side)
Stammen i huset er beton og mellemgulvet i træ
Er det overhovedet en bærende væg? Billedet er lidt uklart, men er der en væg, der fortsætter i midten i resten? Hvis det er åbent, er væggen, du vil fjerne, sandsynligvis heller ikke bærende.
Er det overhovedet en bærende væg? Lidt uklar billede men er det en væg, der fortsætter i midten resten? Er det typisk åbent, så er nok ikke væggen, du vil have fjernet, bærende heller.
Ja, det er en bærende væg eller egentlig en limtræsbjælke, der sidder der nu, men som jeg vil erstatte med en stålbjælke i stedet, da limtræet er så stort, og mit formål er at bygge stålbjælken ind. Tegningen er dårlig, men der går en hjertevæg lige igennem huset horisontalt i billedet.
Har du limträ i dag som er beregnet, så har jeg svært ved at se, at en stålbjælke bliver mindre. Man kan jo synes, at stål er kraftigere, men i praksis bliver det ikke sådan. Med lidt afstand bliver de ret slappe, og skal de bære nogen vægt, så bliver de ret høje i stedet.
Har du limträ idag som är beräknat så har jag svårt att se att en stålbalk blir mindre. Man kan jo mene, at stål er kraftigere men i praksis bliver det ikke sådan. Med lidt afstand bliver de ganske slappe og skal de bære nogen vægt så bliver de ganske høje i stedet.
Ja, limtræet er 90x315 og jeg ville gætte på at en HEA180/HEB160 burde række. Men det vil man jo gerne bekræfte tænker jeg.
Ja en stålbjælke ville blive noget mindre i højde, for at beregne dette ville man skulle finde frem til belastningen og spændvidden, så du kan beregne den rette dimension på stålbjælken.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.