Jo er ikke muligt at spørge, liggende bliver den anvendt og spørgsmålet er egentlig om den tåler at løftes 500kg i.
Ojoj! Hvem kan løfte det? Men seriøst så kan den bøje sig, hvis det ikke er 355 stål, og man løfter i enderne. Kan man løfte 60cm fra midten, burde den klare sig selv med 235. Men så taler vi ikke om nogle dynamiske laster. Er det ikke bare at teste ellers?
Lyfter, flyttar och reparerar hus om dagarna så lyftet är inget problem, vände mig till detta forum för att få en beräkning på en balk som jag redan innehar och vill lyfta/hänga upp 500kg i på mitten av 2m dvs 1m. Gubbgissningar och förlöjligande undanbedes.Z zbynio sagde:Ojojoj! Vem klarar att lyfta det? Men seriöst så kan den vika sig om det inte är 355 stål och man lyfter i ändarna. Kan man lyfta 60cm från mitten, borde den klara sig även med 235. Men då pratar vi inte några dynamiska laster. Är inte det bara att testa annars
Z zbynio sagde:
Hvad har du for krav? Skal det være sikkert? Hvor sikkert? Hvordan løfter du? Skal du kunne føle dig tryg i tinget, hvis noget går galt? Eller skal du lave et løft af noget ufølsomt i privat regi, hvor løftet ikke indebærer nogen risiko for personskade eller større materiale skade?
Skal du have et "papir" på at dette er tilstrækkeligt, skal du købe en tjeneste, det vil blive pissdyrt. Fulvarianten er at søge på typ beam deflection calculator og indtaste dine oplysninger, du vil nok (gætteværk) holde nedbøjningen under måske 1:500 eller 1:1000. Egentlig skal flere kontroller foretages, men hvis nedbøjningen er så lav, bør du have en ganske mild spændingstilstand, men dette må du gøre på egen risiko, jeg tager intet ansvar for det.
Det bedste og mest seriøse er at finde et rigtigt klassificeret løfteåk til dette.
Skal du have et "papir" på at dette er tilstrækkeligt, skal du købe en tjeneste, det vil blive pissdyrt. Fulvarianten er at søge på typ beam deflection calculator og indtaste dine oplysninger, du vil nok (gætteværk) holde nedbøjningen under måske 1:500 eller 1:1000. Egentlig skal flere kontroller foretages, men hvis nedbøjningen er så lav, bør du have en ganske mild spændingstilstand, men dette må du gøre på egen risiko, jeg tager intet ansvar for det.
Det bedste og mest seriøse er at finde et rigtigt klassificeret løfteåk til dette.
I så fald ved du vel erfaringsmæssigt, om det virker?B Byggare och renoverare sagde:
Selv ved jeg, at man kan løfte en hel elg i to sammenkoblede 2*8 med 4 meter mellem understøtningerne og ville derfor ikke tøve med at sætte kædeløfteblokken i en slynge rundt om din bjælke og løfte 500 kg.
Det handler om en kakkelovn ca 140 cm høj, som skal fires ned fra etage 2 til etage 1, og derfor vil jeg være 100% sikker på, at det holder, da jeg kun har en chance.F fribygg sagde:
Krav er jo selvfølgelig at ingen kommer til skade, og at ingenting går i stykker. Løfter med kædetalje, og det er i mit private hus, så på mit eget ansvar og risiko.Den ofrivillige klåparen sagde:Hvad har du for krav? Skal det være sikkert? Hvor sikkert? Hvordan løfter du? Skal du kunne føle dig tryg i tinget, hvis noget går galt? Eller skal du lave et løft af noget ufølsomt i privat regi, hvor løftet ikke indebærer risiko for personskade eller større materielleskade?
Skal du have et "papir" på at det er godt nok, så skal du købe en tjeneste, det bliver pissedyrt. Den uofficielle variant er at søge på noget i stil med beam deflection calculator og indtaste dine oplysninger, du vil nok (gætteri) holde nedbøjningen under måske 1:500 eller 1:1000. Egentlig skal flere kontrolsteps udføres, men hvis nedbøjningen er så lav bør du have en ganske mild spændingstilstand, men det her er på egen risiko, jeg tager intet ansvar for det.
Det bedste og mest seriøse er at finde en rigtig klassificeret løfteok dette.
Bare til dekoration? Hvis du skal flytte en kakkelovn, skal den jo alligevel sættes op igen og trykprøves, før du må fyre i den.B Byggare och renoverare sagde: