8,084 læst ·
35 svar
8k læst
35 svar
Belastning i et kantlement
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Bed venligst konstruktøren om langtidslasten, det er ofte denne, der styrer, når det gælder cellplastens "kapacitet"
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg har svært ved at forstå, hvorfor der er en betonpille i facade på et letbetonhus?
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Har du nogle K-tegninger?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg forstår hvor søjlen findes. Derimod forstår jeg ikke valget af løsning eller de beregninger, der kan ligge bag. En HEA 320 bjælke kan klare meget store belastninger, som jeg ikke kan forestille mig kan blive aktuelle her. Desuden behøver spændvidden ikke være 6 meter, når der findes en væg, der kan udnyttes.
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Da er det desværre svært at give nogle råd. At gøre som foreslået er måske det mest hensigtsmæssige, da lasten påføres centrisk på plinten. Hvad er grunden til, at du ønsker en anderledes løsning?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Vælger man lange spændvidder på bjælkerne, så bliver pillelasterne derefter. Jeg savner en helhedstænkning her. Er husleverandør og grundentreprenør forskellige virksomheder?
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Jeg føler mig lidt træg i aften, men bjælken løber altså parallelt med væggen mellem stue og soveværelse? Hvis ja, burde det være passende som justus sagde at bruge den væg som søjle.
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Det klarer du uden den ekstra støbning. Det du skal gøre er at forøge tykkelsen på visse dele af pladen. Antager at du har 300mm isolering, så fjerner du bare 200mm og lader kantbjælkerne "fortsætte" ind i huset. Ligesom en juletræsfod..
Skitse kommer straks..
Skitse kommer straks..