52,254 læst ·
26 svar
52k læst
26 svar
Beklæd sokkelgrund
Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg
Hej
Det virker ikke i praksis at isolere under bjælkelaget med dræneringsplader, ligesom fugt og vand løber direkte igennem pladen, så stiger RF lige så let opad gennem pladerne, og så har du snart problemer alligevel.
Med venlig hilsen,
Besigtigelsesmanden
Det virker ikke i praksis at isolere under bjælkelaget med dræneringsplader, ligesom fugt og vand løber direkte igennem pladen, så stiger RF lige så let opad gennem pladerne, og så har du snart problemer alligevel.
Med venlig hilsen,
Besigtigelsesmanden
Har lige indset, at disse drænplader ikke er helt vandtætte - man tænker let det, da man vil anvende dem til at beskytte fundamenter mod fugt - men ved drænering bruger man vel ofte andre tætte beskyttelser i forbindelse, let at glemme antageligvis ☺️Besiktningsmannen sagde:
Almindelig celleplast er vel mere vandtæt endda.
Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg
Hvis du lægger byggplast/plastfolie imellem, kan kondensfugten ikke tørre ud, og du får da problemer
Jo d det ved jeg ☺️ Det jeg skrev om, var at lægge plasten direkte på jorden "det enkleste man kan gøre i en krybekælder", i det mindste stoppe fugt fra jorden, menya eftersom TS ville sætte plader mellem sokler. Men det var måske ikke til mig, du skrev 🙈Besiktningsmannen sagde:
Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg
Hej
Det er ikke bare jorden som afgiver fugt,
Sætter man plintgrunden til med plader, så bliver det en krybekælder, så kommer varm udendørsluft ind i en kold krybekælder, så får du problemer ialf. Man skal aldrig sætte en plintgrund til med plader/ligende. Plintgrunden skal ventileres, hvis den skal fungere, som den skal. Sæt for gitterhegn eller lignende, så den ventileres.
Besigtigelsesmanden
Det er ikke bare jorden som afgiver fugt,
Sætter man plintgrunden til med plader, så bliver det en krybekælder, så kommer varm udendørsluft ind i en kold krybekælder, så får du problemer ialf. Man skal aldrig sætte en plintgrund til med plader/ligende. Plintgrunden skal ventileres, hvis den skal fungere, som den skal. Sæt for gitterhegn eller lignende, så den ventileres.
Besigtigelsesmanden
Jeg ved det.. Tror du skal prøve at besvare med citat, så man bedre forstår, hvem du svarer til ☺️Besiktningsmannen sagde:Hej
Det er ikke kun jorden, der afgiver fugt.
Hvis man lukker sokkelgrundene med plader, bliver det en krybekælder, så kommer varm udendørsluft ind i en kold krybekælder, og så får du problemer alligevel. Man skal aldrig lukke en sokkelgrund med plader eller lignende. Sokkelgrunden skal ventileres, hvis den skal fungere korrekt. Sæt gitterhegn eller noget lignende, så den ventileres.
Besiktningsmannen
Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg
Beklager, jeg er ny for dagen på denne side,👍
Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg
Hvordan svarer man med citater? Skal jeg klippe og indsætte tekst fra det foregående indlæg?
Hej! Hvordan blev
Hvordan blev det efter nogle år, fungerer det godt?
Mvh
Hej! Hvordan gjorde I til sidst? Har I billeder, fremgangsmåde, materialer osv.?K krisun sagde:Hejsa.
Købte i efteråret en tidligere sommerhus, som vi nu bor permanent i.
Vintertæt skulle det være, men der mangler ligesom lidt.
Det erfarede vi denne bidende kolde vinter.
Blandt andet frygtelig koldt på gulvet!!
Mit spørgsmål vedrører stolpefundamentet. Huset er kun 54 m2 indtil videre.
Naturgrund bestående mest af sten.
Den står på stolper, og der er plads til at bevæge sig rundt derunder.
Man har stablet store sten hele vejen rundt for at beskytte sig mod grævlinger.
Jorden er en form for sand, blandet med diverse småsten.
Jeg er i gang med at fjerne stenene rundt om og skal lægge aldersbestandig plast.
MEN hvad gør jeg så?
Kan jeg dække fundamentet med noget, der ikke koster en formue?
Noget træ, som en panel, med tilhørende ventiler?
Lecablokke sagde nogen, men så skal jeg jo have noget at stille dem på.
En slags eternitplader sagde en anden, men det ville blive frygteligt dyrt.
Vedhæfter billeder. Til højre ses stenene, der skal fjernes.
Vil sætte pris på tips og idéer!!
Mvh
Hej, Jeg læste lige en rapport. Hvad byggede I på gulvet under jeres fritidshus? Jeg har samme problem.K krisun sagde:Hej.
Købte i efteråret et tidligere sommerhus, som vi nu bor permanent i.
Det skulle være vinterisoleret, men der mangler ligesom lidt.
Det erfarede vi denne iskolde vinter.
Bl.a. frygteligt koldt på gulvet!
Mit spørgsmål vedrører punktfundamentet. Huset er kun 54 m2 indtil videre.
Naturgrund mest bestående af sten.
Det står på pæle, og der er plads til at komme derunder.
Man har stablet store sten op hele vejen rundt for at beskytte sig mod grævlinge.
Jorden er en slags sand, blandet med diverse småsten.
Jeg er nu i gang med at fjerne stenene rundt om og skal lægge alderdomsbestandig plast.
MEN hvad gør jeg så?
Kan jeg dække fundamentet med noget, der ikke koster en formue?
Typisk træ, som et panel, med tilhørende ventiler?
Lecablokke sagde nogen, men så skal jeg jo have noget at stille dem på.
En slags eternitplader sagde en anden, men det ville blive frygteligt dyrt.
Vedhæfter billeder. Til højre kan man se de sten, der skal væk.
Vil være taknemmelig for tips og idéer!!
Klik her for at svare