Hej til alle I kyndige på forummet!

Min kæreste og jeg er lige flyttet ind i en ejerlejlighed fra 1959. Det er den første lejlighed vi har købt, og dermed skal vores første renovering også påbegyndes. Vi har ingen tidligere erfaring med noget lignende, men vi ser frem til at lære af processen (læs: jeres viden er guld værd)! Kan også nævne, at dette er mit første indlæg, men sandsynligvis ikke det sidste :)

Nu til sagen....

Da vi fjernede dørkarmen rundt om hoveddøren, fulgte der et stykke puds med?! som murstensvæggen er dækket med. Skulle selvfølgelig have skåret igennem malingen osv. inden jeg begyndte at brække (lærepenge!). Dele af det, der er tilbage, er også sluppet fra væggen og sidder som en løs kage udenpå.

Billede af en væg med synlige lag af løsnet puds og isolering over en dørramme i træ, taget under en renovering.
Hånd trækker i løs puds fra murværk nær dørkarm, synlige isoleringsmaterialer bagved.

Spørgsmålene...
  1. Hvilke materialer udgør de forskellige lag på billederne?
  2. Skal jeg rive de dele af det ydre lag af, som sidder løst?
  3. Hvordan skal jeg bedst muligt genopbygge det, der er revet, og med hvad?

Tak på forhånd!

Det her er nok en oplevelse som de fleste, der er begyndt at renovere en lejlighed med pudsede vægge, kan genkende sig i.

Søg her på forumet efter "gipsputs" for den enkleste metode til at reparere mindre skader på pudsede vægge.

• Synes
gaia
  • Laddar…
Z ZipLock sagde:
Det her er nok en oplevelse, som de fleste, der er begyndt at renovere en lejlighed med pudsede vægge, kan genkende.

Søg her på forummet på "gipspuds" for den enkleste metode til at reparere mindre skader på pudsede vægge.
Tak for tipset! Vil straks nærlæse disse tråde.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.