Hej !

Jeg undrer mig over, om der er nogen, der har erfaring med, hvor kritisk det er angående anvendeligheden for fixbrug, der er "gået over tid" med 6 måneder i forhold til bedst-før-dato ?!

Jeg har nemlig en ladning fix tilbage, som har stået tørt og varmt opbevaret og med sidste dato i slutningen af juni i år, og jeg har tænkt at bruge det til at sætte skifer i hele kælderen ved jul.

/John

Jeg havde en halv sæk tilbage, som har stået åbnet på et tørt sted siden i julen. Jeg tænkte at bruge det forleden uge. Såg Ok ud. Men da jeg tog en skovl af det for at begynde at blande, var det halv-hårdt nogle cm ned i sækken. Det ville sikkert have været muligt at slå klumperne i stykker ved blandingen. Men jeg turde ikke tage risikoen, måtte købe nyt.

Men det var som sagt åben sæk.

Har opbevaret åbne sække fliseklæb (tørt) i flere år. Ingen problemer med limet eller blandingen. Producenterne og forhandlerne tjener godt på at skræmme os til at købe nyt.

Præcis som jeg mistænkte - tak for hurtige svar !

Hej!

Jeg har haft lidt stående i 10 år. Det smed jeg nu. Jeg er ikke parat til at tage chancen på, at det stadig fungerer. Hvis det ikke gør det, er arbejdet med at fikse det meget større end prisen for at købe nyt.

/pinebar

Cementbaserede produkter indeholder ofte kromreducerende stoffer for at mindske risikoen for, at brugeren udvikler kromallergi. Bedst før-datoen på produktet handler primært om, at disse stoffer ikke er virksomme i mere end ca. 1 år.

PjS

Snailman
Cement er jo ret cementbaseret, og jeg ville ikke sparke til en cementsæk, der har ligget i adskillige år.. (Det plejer at være stenhårdt)

Det materiale i fixet, som får det til at hærde, forsvinder med tiden fra bruket, hvilket gør, at hastigheden i hærdningsprocessen kan forringes med tiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.