11,683 læst ·
29 svar
12k læst
29 svar
Bebeholdte træklodser i stuk
Så havde jeg også gjort hvis jeg var professionelJ jimmie.p sagde:Jeg satte dem direkte i puds, lægger lidt ekstra på og banker dem ind i pudset. Sætter 3-4 stykker og så slår jeg op pudset mellem de første og arbejder mig fremad og flytter så med pindene en efter en når jeg pudser videre. Jeg tjekkede også at alle pinde linjerer med en retskinne, da jeg pudsede en lang mur og ville undgå at det bliver bølget i slæbelys.
Fugt op pindene lidt når de er nye, ellers kan de suge lidt fugt fra pudset og evt. slippe.
Jeg har anvendt dem til pudsning af en væg med Weber gypsum, og der kunne man ikke se dem bagefter, og der var ingen revner. Gipsmørtel tåler måske mere?
Nej, det er jo faktisk sandt. Derefter begynder jeg at tro, at mine bekymringer måske er ubegrundede. Profilen har jo huller, som jeg gætter på gør, at den bliver lidt som armering, så den holder sammen på siderne, så at sige.X xLnT sagde:
Gipsmørtel er vel blødere end KC-mørtel. Men det ville sikkert også fungere for mig. Jeg mener, nogen må jo have testet, at det fungerer, før de begynder at sælge produktet.Solvskaftet sagde:
Ja, jeg bekymrer mig måske unødigt, men jeg bryder mig ikke om den type arbejde, hvor når man først er begyndt, er der ingen vej tilbage.C cpalm sagde:
Men jeg tror, at jeg skal gøre sådan, at jeg prøver lidt forskellige metoder på forskellige vægge og ser, hvad der fungerer bedst. Jeg har nogle små vægge, der ender inde i depot og sådan, så der er det jo ikke så vigtigt. Derefter skal det meste alligevel fliselægges over, så hvis det ikke bliver perfekt, kan man vel spartle det op med lidt husfix eller noget.
Et liter tip til dig der skal kakle er disse plader
https://www.tebo.se/-Nu-byter-vi-till-BACboard-vatrumsskivor/news
Let at arbejde med, ikke så dyrt og perfekt resultat.
https://www.tebo.se/-Nu-byter-vi-till-BACboard-vatrumsskivor/news
Let at arbejde med, ikke så dyrt og perfekt resultat.
Kør med metal skinner. Lim klodserne fast med fx smeltelim eller/og skru dem præcist i niveau med hinanden og i vater og lod, og puds dem derefter ind....det bliver 100 gange bedre og lettere med flisebelægningen, hvis væggen er lige og i vater...
Man ser kun en smal metallinje efter pudsningen...
Man ser kun en smal metallinje efter pudsningen...
Ja, men se ikke sådan på den her type arbejde. Hvis du ikke bruger en eller anden form for hurtigprodukt, har du flere timer, før det bliver svært at fjerne det, du har påført. Hvis det bliver lidt grimt, når du fjerner ribben, er det heller ikke hele verden. Det skal jo alligevel pudses senere.joakim_j sagde:
Ja, det er måske ikke så svært, som jeg har fået det til at være. Men det er sådan en ting, der ser så enkel ud, når nogen gør det på youtube, at det må være vildt svært i virkeligheden, tænker jeg.C cpalm sagde:
Hvordan som helst, så skal jeg nok teste lidt af hvert, begynder nok med væggen under trappen for at øve mig...
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
20 år gammal fasad med putsade isoblock
Stenhus -
Ommurad samt putsad murstock, två frågor!
Byggnadsvård -
Ny puds i kælder, revne mellem betonhullesten
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Reparere indersiden af kældervæg i 60’er hus, revner, puds, etc.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Afretningsbaner ved eksisterende pudset indervæg?
Byggematerialer & Byggeteknologi