Rødt hus med dubbelfalsad bandtäckning af metal, rektangulære sektioner. Moderne design med fladt tag og store vinduer ved gårdhave med vandbassin. Billede af moderne hus med sort, matt bandtækket tag og facade i plade. Beliggende på landet med græsplæne og små træer i forgrunden.

Hej!

Vi er helt solgt på dobbeltfalsede banedækninger, både æstetisk og praktisk. Rigtigt udført bør vi have et vedligeholdelsesfrit hus i mange år, eller er der noget, vi skal være opmærksomme på?

Vores hus er inspireret af ladehuse, ca. 7,5 x 17 m, kipshøjde 7,5 m. Ingen vinkler eller hjørner. Både tag og facade i samme plade tænker vi.

Bygger på vestkysten men på landet med havet ca. en km fra os. På grund af det salte miljø tænker vi os aluminium, lakeret sort mat eller mørkegrå. En blikkenslager får udføre arbejdet. Ikke klik som Plannja trend da vi synes, det bliver for "dødt".

Nogle tanker?
Vedlægger nogle eksempelbilleder.
Smag er som bagdel, derfor kan negative meninger og smag udelades.
Tak på forhånd!

• Synes
richardtenggren
  • Laddar…
Jeg havde let gjort det, hvis jeg ikke boede i et 1 1/5 plans hus fra 30'erne...
Men sørg for at finde en dygtig pladesmed...
Det der er let at få til at se ud som et togkrasj...

• Synes
projektetthem og 1 anden
  • Laddar…
richardtenggren
Högskolan Dalarna byggede jo deres laboratorium med bandtækning sponsoreret fra SSAB, deres Prelaq Energy(?) tror jeg bestemt. Måske er det et godt valg, hvis I overvejer dette :)

Desværre efterlod udførelsen en del at ønske;

Bygning ved Högskolan Dalarna med sort facade og bandtækning, omringet af hække og træer på en solrig dag.

Jeg kan godt lide dine eksempler og kunne let forestille mig denne type facade på et nybyggeri :)

• Synes
projektetthem
  • Laddar…
Vi har falsede pladetag på huset og tre ting at overveje slår mig:
  • Det bliver solbleget om et årti, og hvad jeg ved, er det ikke noget, man maler om selv. Så man skal nok overveje en farve, som fungerer blegnet.
  • Det bliver varmt ut af bare den. Sørg for at isolere ordentligt og måske bygge et sted, hvor man gerne vil opfange så meget varme som muligt.
  • Det larmer en del, især ved regn. Overvej om man kan lydisolere på en eller anden måde, eller i det mindste sikre at lyden ikke forstyrrer jer.

• Synes
projektetthem
  • Laddar…
Byggeri af en moderne sorts bygning med metallbeklædning i solskin, omgivet af et åbent område. Byggeplads med stillads og håndværkere, der arbejder på et tag af metalpaneler under en blå himmel, tæt på projektets slutning.
Nu nærmer det sig slutresultatet!
Taknemmelige for at vi fandt plåtslagare, der forstod vores vision

• Synes
CSMA og 5 andre
  • Laddar…
Synes at det er rigtig fedt

• Synes
projektetthem
  • Laddar…
Virkelig flot! Vil du ikke dele væg- og loftopbygning, hvilke lag I har valgt osv.?

Havde været sjovt at have jeres bygning som nabo, jeg bygger selv alt med træ, så kontrasterne med de 2 huse havde været sjovt at se :D

Læg gerne flere billeder op, når I er færdige, så man kan se helheden.

• Synes
projektetthem
  • Laddar…
Det er muligt at se flere billeder, hvis I følger os på IG _villalyckan. Vedrørende konstruktionsopbygning vil der sandsynligvis komme en reportage senere i år på nettet og i magasin.

• Synes
Peter_Henry
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.