endnu en tråd jepp så e det!
tog lidt spånplade væk fra væggen, jeg tænker at fjerne mellem køkken og stue.
Jeg troede, denne væg var bærende, men bag spånpladerne sidder der ikke almindelige stivere
men 1,5 cm og 7 cm brede stivere med mellem 42 og 53 cm mellemrum,
væggen er kun 3,2 meter lang, ingen overetage og taget har 6 graders hældning med pap
huset er 17 m langt og 8 meter bredt.
væggen er på længden, altså hvis jeg fjerner den, bliver der en åbning på 8 meter mellem ydervæggene.
tror I, den kan være bærende alligevel.
tog lidt spånplade væk fra væggen, jeg tænker at fjerne mellem køkken og stue.
Jeg troede, denne væg var bærende, men bag spånpladerne sidder der ikke almindelige stivere
men 1,5 cm og 7 cm brede stivere med mellem 42 og 53 cm mellemrum,
væggen er kun 3,2 meter lang, ingen overetage og taget har 6 graders hældning med pap
huset er 17 m langt og 8 meter bredt.
væggen er på længden, altså hvis jeg fjerner den, bliver der en åbning på 8 meter mellem ydervæggene.
tror I, den kan være bærende alligevel.
Hvis huset er bygget efter alle kunstens regler, så er den ikke bærende. Men det kan måske svikte lidt, når du river den alligevel.
Jo, den mest bærende væg i hele huset.pajsen sagde:
Vi understøttede den, rev den ned og satte en ny limtræsbjælke op.
Hvis du er interesseret, kan du gå ind på: http://projektranunkeln.blogspot.com/
En lille blog, vi har lavet, ikke for at få mange besøgende, mere som en dagbog for os selv, det er let at glemme, når man når til det punkt, hvor man synes, der ikke sker noget.
Der ligger en masse andre ting der også vedrørende vores projekter.
Nå da ser man, men spørgsmålet står stadig, hvordan kan den være bærende når det bare er spånplade.
Havde du nogen type støtter i din væg? Jeg har ikke det.
men må tage og støtte op alligevel, det er jo ret pænt med en pæn bjælke i loftet jo.
stedet min væg sidder på siger at den er bærende men konstruktionen siger at den definitivt ikke er det.
Havde du nogen type støtter i din væg? Jeg har ikke det.
men må tage og støtte op alligevel, det er jo ret pænt med en pæn bjælke i loftet jo.
stedet min væg sidder på siger at den er bærende men konstruktionen siger at den definitivt ikke er det.
Hvornår er huset bygget og hvad er det for en type? Kig på din loft. Ser du tagspær med et W så ER disse fribærende, står altså kun på ydervæggene, og således er din spånpladevæg ikke bærende.
Men er du usikker, så må du lade en konstruktør kigge på stedet. Falder taget sammen, så er det jo dyrt!!
Men er du usikker, så må du lade en konstruktør kigge på stedet. Falder taget sammen, så er det jo dyrt!!
Det er bygget -64 étplans med kælder. Ja spærkonstruktionerne ser ud som du beskriver det. Der hvor væggen som jeg skal fjerne begynder ved den gamle skorsten men ser ikke ud til at være forankret i den, ikke hvad jeg kan se fra loftet i hvert fald.
Klik her for at svare

