Hus tomte
W williamspäron sagde:
Smart, det kører vi på! Elen er fjernet, så nu er det bare at køre :)
Håndterbare stykker og pas på tæerne ;)

Det ser ud til at være muret med letbetonblokke. At save osv. er spild af tid. Skal hele væggen ned, er det bare at tage en lille mukkert, et koben og en mindre bilhammer (Bosch 2-28 i mit tilfælde).

Det støver som bare pokker, så brug plastik og lej gerne en blæser og skab undertryk, så undgår du måske støv i hele huset.

Skal du bevare en del af væggen, kan du save et snit, før du begynder at banke væggen ned. Det går fint at save med en fukssvans med hårdmetalskær, så støver det lidt mindre. Eller så tager du hele væggen ned og bygger en ny trævæg, der hvor du har brug for en væg.

• Synes
williamspäron
  • Laddar…
Sådan, så var væggen taget ned. Gik smidigt og brugte mest en lille mukkert.
Da rummet ved siden af har nyisat gipstag, vil jeg også gå efter det i køkkenet.

Nu til mit spørgsmål, jeg har læst meget godt om at bruge karmskruer, det ser ud til at håndværkerne har gjort det i resten af huset.

Jeg har dog et trætak sat op i køkkenet, og herren som byggede huset har brugt mange søm, så at tage det ned vil tage meget energi. Der er tilstrækkelig plads, så jeg overvejer at skrue ribberne direkte i dette. Hvad siger eksperterne? Er dette ok?

Nedtaget væg mellem køkken og værelse med trætak. Hylde med boremaskine, skovl og tæppe. Vindue til haven. Lys træbeklædning i loft.

• Synes
MathiasS
  • Laddar…
Hus tomte
Skal du ned i samme niveau?
Spytter?
Led panel?
Loftslampe?

ja hvor langt er et stykke snor
Hahahahahaha

Ja holder på med næsten det samme i hele stueetagen i huset og jeg river alt ned bare for at komme i samme niveau og slippe for sauna panelen indenfor gipsen

men jeg gør gerne alt lidt besværligt også

Hvis det er gipstaket man ser på billedet, så ser det jo ud som om det er bevaret der.

Hus tomte Hus tomte sagde:
Skal du ned på samme niveau? Spottar? Led panel? Loftlampe?

ja hvor langt er et stykke snor
Hahahahahaha

Ja arbejder på næsten det samme på hele stueetagen i huset, og ja piller alt ned bare for at komme på samme niveau og slippe for saunapanelet indenfor gipsen

men ja gør gerne alt lidt besværligt også
Yes, det er gipsloftet man ser der. Der er altså god plads. Ingen spottar skal ind, kun loftlampe, og der er plads til elrør. Men hvis der ikke er nogen god grund til at fjerne loftpanelen, vil jeg nok lade den være.

Hus tomte
W williamspäron sagde:
Yes, det er gipstaket man ser der. Der er altså godt med plads. Ingen spottet skal ind, kun loftlampe og der er plads til elrør. Men hvis der ikke er nogen god grund til at fjerne loftpanelet, vil jeg nok lade det være.
Så er det bare at køre på
Ja fjerner mit skidt så jeg kan maksimere lofthøjden:sweat:

• Synes
williamspäron
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte sagde:
Då er det bare at køre på
Ja fjerner mit skidt så ja kan maksimere lofthøjden:sweat:
Det ville jeg også have gjort :crysmile:
Men det bliver jo så sindssygt meget arbejde for nogle få cm. Så nogle gange undrer man sig over, om det virkelig er det værd :rofl:

Hus tomte
T Tompafix sagde:
Men det bliver jo så sindssygt meget arbejde for nogle få cm. Så nogle gange undrer man sig over, om det virkelig er det værd :rofl:
Sant :sweat:

T Tompafix sagde:
Men det bliver jo så sindssygt meget arbejde for nogle sølle cm. Så nogle gange undrer man sig over, om det virkelig er det værd :rofl:
Det argument havde jeg købt, hvis alle andre lofter i huset er lavere. Orker ikke hæve alle andre :)

Hus tomte
Hvis gipstaket er på det niveau, som du vil have alle "andre" tage, så lad det tag styre alle "tag"

• Synes
williamspäron
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.