Hej, jeg skal ordne vores køkken og ville skulle rive en del af væggen ned og jeg spekulerer på, om den kunne være bærende? Jeg vedlægger tegning, så kan I se, om I kan svare på dette. Væg markeret rød.

• Plantegning af hus med rød markeret væg i køkkenet.
  • Plan over hus, der viser køkken, bad, stue, soveværelse og en rød markeret væg. Diskuteres om den markerede væg er bærende.
Dette er et rimeligt fladt tag, hvor tagspærerne går i retningen fra væggen mellem spisestue og opholdsstue og derefter mod køkkenet.

BirgitS
Velkommen til forummet!

Har du nogen sektionsritning også?

Hvordan ser spær ud, er det såkaldte fackverkstakstolar?
Du kan uploade et billede af dem, hvis det ikke fremgår af sektionsritningen.

Nej, jeg finder ikke noget. Jeg tog nogle billeder, men de siger måske ikke så meget.

• Loft med træspær, isolering og stablede papkasser. Svagt oplyst rum, mulig byggekonstruktion eller opbevaring.
  • Loft med træbjælker, isoleringsmaterialer og plasticposer spredt på gulvet.
BirgitS BirgitS sagde:
Välkommen till forumet!

Har du någon sektionsritning också?

Hur ser takstolarna ut, är det så kallade fackverkstakstolar?
Du kan ladda upp en bild på dem om det inte framgår av sektionsritningen.
BirgitS BirgitS sagde:
Välkommen till forumet!

Har du någon sektionsritning också?

Hur ser takstolarna ut, är det så kallade fackverkstakstolar?
Du kan ladda upp en bild på dem om det inte framgår av sektionsritningen.

Tror det kan være pulpetstakstoler

• Pulpettakstol med skråt stillet tagflade, teknisk tegning med dimensioner og konstruktionselementer.
Disse er jo ikke min tegning, men taget fra nettet. Jeg forsøger at finde mine sektionsritninger, men ved ikke hvordan det går.

BirgitS
I alle fald dine billeder fra nettet ser ud som fagværkstagstole og så er normalt ingen indervægge bærende på planet under loftet. Men vent lidt så kan der komme svar fra nogen, der er mere ekspert end jeg er.

Har du andre tegninger?
Sektionstegningen plejer at være sammen med facadetegninger.

• Synes
justusandersson
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
I alla fall dina bilder från nätet ser ut som fackverkstakstolar och då är normalt inga innerväggar bärande på planet under vinden. Men vänta lite så kan det komma svar från någon som är mer expert än vad jag är.

Har du andra ritningar?
Sektionsritningen brukar finnas ihop med fasadritningar.
Jag hittar ingenting tyvärr.

Dine billeder fra loftet viser dele af fagværksbjælker. Det ville være rart at vide, at det ser sådan ud hele vejen. Hvis det gør det, så er der som BirgitS siger ingen bærende vægge.

Hele vejen? Det er så fra den ene ende til den anden eller hvad mener du?

Fotografer hele tagkonstruktionen, selvom det kræver flere billeder.

Nu har jeg fået fat i tegningerne.
Det ser ikke ud som om nogle indervægge er bærende, hvis jeg tolker dette rigtigt. X bærende ydervægge, selvom X er lidt uden for firkanten.

• Ritningsplan af et hus med tværsnit og ydre detaljer. Viser struktur og dimensioner af væggene.
  • Byggeplan dokument viser ydervægge og indervægge med bærende dele angivet; cementlag beskrevet.
  • Ritning af tagkonstruktion med dimensionsangivelser og bæretabel for snebelastning, inklusiv specifikation af træstørrelser i relation til belastning.
J justusandersson sagde:
Fotografér hele tagspæret, selvom det kræver flere billeder.
Fribærende fagværkstagspær af træ stod det også, så det ser ud til at være roligt.

Ja, det er okay!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.