Har du tegninger, så kan en begyndelse være at lægge dem op her, så får du måske et godt svar.

• Synes
JBR55 og 1 anden
  • Laddar…
Hej, her kommer billeder. Det er væggen mellem køkken og stue.

• Vægovergang mellem køkken og stue, træloft og orange pile markerer sektioner på billedet, åben hylde til højre.
  • Væg mellem køkken og stue med træpanel, hylder i køkkenet og fjernsyn modsat væggen.
  • Plantegning med pil, der peger på væg mellem køkken og dagligstue.
Tror ikke, at jeg har sektionsritning, men takstolatna kan jeg forsøge at tage et billede af. Lader billedet af overetagen op også, hvis det kan hjælpe lidt.

• Plantegning af overetage med værelser markeret som "allrum," "sovrum 9.0" og "klk," samt detaljerede mål og beskrivelser.
Den væg er næsten garanteret bærende.

13th Marine 13th Marine sagde:
Den væggen er næsten garanteret bærende.
Hvorfor synes du det?

Du har overetage, uden væggen vil det svaje friskt, når du går deroppe.

1,5 plans for det første, med ret stor spændvidde, tror det er svært med selvbærende tagspær for det.

Derefter har du en væg, der går tværs gennem hele huset langs midten. Den adskillende spaljé ved spisepladsen er i så fald også bærende.

BirgitS
Selvom den ser ret tynd ud. Hvor tyk er den, og er det samme tykkelse på alle andre vægge?
Findes der en bjælke over åbningen mellem gangen og stuen?
Hvornår er huset bygget?

Det kan være godt at kontakte kommunen og høre, om de har flere tegninger og byggevejledninger.

• Synes
Rayray
  • Laddar…
Væggen er helt sikkert bærende. Åbningerne er afvekslet med bjælker. Det fremgår af de prik-stregede linjer.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
J JBR55 sagde:
Hej, hvis jeg vil finde ud af, om væggen er bærende eller ej, hvem skal jeg spørge? Hvor meget kan det koste? Bor nord for Stockholm
Hej, fik en ny tegning

• Tværsnit af hus med skrå tag, viser mål på højde og bredde. Tabellen til venstre viser placering af forskellige rum som køkken og stue.
J JBR55 sagde:
Hej, fick en til tegning
Men nu undrer jeg om den væg, som jeg har sat pilen ved, om det er den, jeg tænker på. Er det ikke den mellem køkkenet og badeværelset? Gud, jeg føler, at jeg må hente nogen herind :thinking:

Bedste svar

Nej, det er ikke den væg. Derimod viser sektionsplanen, at hjertevæggen, den længdegående væg midt i huset, er bærende. Bundpladen har en forstærkning omtrent på midten for at kunne absorbere større laster.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Nej det er ikke den væg. Derimod viser sektionsskitsen at hjertemuren, den længdegående væg midt i huset, er bærende. Bundpladen har en forstærkning omtrent på midten for at kunne tage større laster.
Tak så meget!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.