Skal tage en garderobe ned og sætte en ny væg op 50 cm ude. En del af garderobevæggen er i mursten. I kan se det røde parti på tegningen.
Jeg er af den opfattelse, at det er en brandvæg, da der tidligere stod en kakkelovn på stedet, hvilket nu ikke er tilfældet. Væggen er ca. 60 cm, og så kommer garderobedøren.
Jeg tror med andre ord ikke, at den er bærende. Skal tale med en bygningsingeniør også.
Nja, det trolige er, at den ikke har en bærende funktion for bjælkelaget men den bærer op tilsvarende brandvæg i lejligheden ovenover. Håber billederne er tydelige nok til at illustrere, hvad jeg mener.
Huset er antagelig bygget en gang mellem 1890 og 1910. De bærende vægge består af mursten med mindst helstens tykkelse. Etagedækkene er lavet af træ sandsynligvis med forstærkning af stål.
Væggen er sikkert ikke bærende i den forstand, at den optager etagedæklaster, men som Gammelnörden påpeger i foregående indlæg kan den stadig indgå i et bærende system. Den er af mursten, fordi den har stået bag en kakkelovn. Man bør være forsigtig med at fjerne den type vægge. Jeg synes, du skal præsentere, hvordan du forestiller dig hele ombygningen, så kan vi bedre vurdere hensigtsmæssigheden. Rummet er ganske velproportioneret, som det ser ud nu.
Besøgte naboen i går (ovenfor) og han havde taget sin del af væggen ned, da han skulle bygge køkken (flytte) og bygge nyt badeværelse.
Vedhæfter nogle billeder, som måske giver en bedre plan.
Nu leder jeg efter en bygningsingeniør, der kan kigge på væggen og give mig et forslag, så jeg har ryggen fri.
jeg synes det er vigtigt at have med helheden, når man skal lave et så stort indgreb som i dette tilfælde. Desværre må jeg sige, at din plantegning ikke er noget videre. Den udnytter ikke husets og lejlighedens fantastiske muligheder. Resultatet bliver i stedet meget rodet. Jeg forstår problemet med børn, der bliver større, men jeg tror, at der findes meget bedre løsninger i sigte, hvis du tager hele lejligheden med i planlægningen.
jeg synes det er vigtigt at have helheden med, når man skal foretage et så stort indgreb som i dette tilfælde. Desværre må jeg sige, at din plantegning ikke er noget videre. Den drager ikke fordel af husets og lejlighedens fantastiske muligheder. Resultatet bliver i stedet meget rodet. Jeg forstår problemet med børn, der bliver ældre, men jeg tror, at der er meget bedre løsninger i sigte, hvis du tager hele lejligheden med i planlægningen.
Hej, vi forsøger at bevare charmen ved at beholde meget af det eksisterende.
Noget lignende vedhæftede billede synes jeg kunne blive bedre. Over indgangsdøren til det mindre (til højre) af børneværelserne placerer I et vindue, som giver dagslys til det lille rum mellem børneværelserne. Det er sikkert højt til loftet, 3,5 m? Åbningen til stuen lukker I til (behøver ikke være permanent).
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.