Hej
Jeg har til hensigt at flytte indgangen til katteloftet, så den flugter med katteloftet og ikke bygger en kvadratmeter ind i rummet, se billede.
Dør til et lille rum under skråt loft, omgivet af gråt tapet. Isolering og byggematerialer er synlige nær døråbningen.
Findes der nogen som helst risici ved at rive denne lille kasse (formentlig planke væg), kan det være en del af den bærende konstruktion?
Er det i så fald nok, at jeg afstiver taget i den nuværende katteloftvægs forlængelse?

Sikker kan man jo aldrig være ved at se et billede, men jeg tror nok, at tilbygningen kun er lavet som garderobeskab, og at du uden risiko kan rive den ned.

Hvordan ser tagkonstruktionen ud ved skunkvæggen?
Kan man få et billede indefra skunken?

Meget svært at tro, at den skulle være bærende, så burde det se ens ud i alle 4 hjørner. Har også en lignende tilbygning på loftet, på min er det nok at banke på den for at høre, at det ikke kan være noget bærende materiale. Hvis du åbner døren, hvor tyk er væggen?

Hennke85 sagde:
Sikker kan man jo aldrig være gennem at se et billede, men jeg tror nok, at udbygningen kun er lavet som garderobe, og at du uden risiko kan rive den ned.

Hvordan ser tagspærkonstruktionen ud ved skunkvæggen?
Kan man få et billede indefra skunken?
Ved ikke, hvordan det ser ud på loftet, men inde i skunken:
Kattvindsrum med blotlagt råspont træværk og lys, der skinner på de skrånende vægge.
Bare råspont.

Andreas Blomkvist sagde:
Meget svært at tro, at den skulle være bærende, så burde det se ens ud i alle 4 hjørner. Har også en lignende tilbygning på loftet, på min er det nok at banke på den for at høre, at det ikke kan være noget bærende materiale. Hvis du åbner døren, hvor tyk er væggen?
2 hjørner på samme langside har samme udformning. Det lader til at være samme udformning som alle vægge, 2tom5brædder med tretex på begge sider.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.