Hej til jer alle, jeg er nyt medlem og dette er bl.a. et af mine første indlæg, taknemmelig for al hjælp til følgende problem/dilemma: for snart 2,5 år siden købte vi et ældre (byggeår 1934) 2-etagers træhus på 380 kvm i boligareal. Desværre har det haft flere ejere, der har "bare boet i huset" og nogle rene klovner, som den sidste ejer, der har gjort mere end "bare boet i huset". Nu er alt dette faldet på os, og vi forsøger at prioritere arbejdet på "listen" i sin rækkefølge. Sidstnævnte ejer besluttede at bygge et badeværelse sammen med gæstetoilet (???, spørg mig ikke hvorfor). Bemærk, at der allerede er et bruserum på samme etage :banghead:, under alle omstændigheder gik han med hjælp af et koben løs på en væg, som jeg er lidt mistænksom over for, at det er en bærende væg, dog usikker i sagen, rev allerede eksisterende væg ned, der delte toilet og et siderum, og lod derefter alt være. Nu vil jeg bygge denne væg tilbage i det lille toilet samt rette op på det sted, hvor han har fjernet halve væggen, men mine tanker er at kunne udnytte det tilstødende rum alligevel, og hvis dette er en bærende væg, lægge forstærkning med to sidebjelker (på hver sin side altså). Undskylder på forhånd for mængden af billeder, forsøger blot at være så grundig som muligt i et forsøg på at få bedre hjælp i sagen, lige så taknemmelig for alle overvejelser omkring det "Blinde Rum". Forstår ikke, hvorfor det blev bygget fra begyndelsen, et helt lukket rum altså uden døre og vinduer??, med formål som?, dog hele rummet er bygget af solidt træ - 4,5 cm. rundt om i tykkelsen, evt. hemmeligt rum,? skjulested? men hvordan komme til det rum, hvis der ikke har været nogen dør? På billede 10 og 11 ses den bjælke, der blev kappet, billede 14 viser tykkelsen af træet. Meget taknemmelig på forhånd for al hjælp lige så alle mulige tanker omkring dette, venligst til alle.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.