Hej
Jeg overvejer at åbne 4 meter af væggen mellem soveværelse og kattvind på øverste etage for at bygge en skydedørsgarderobe, er denne væg bærende for nockvind/taget, og hvad betyder den skrå bjælke i kattvinden for bæreevnen?

Er det normalt, at en tømrer på stedet kan afgøre dette, eller hvilken person gør det? Jeg har en tømrer, der skal komme forbi og se på det, men det blev besluttet inden jeg kom på det her med evt. bærende væg, så måske bør jeg starte et andet sted?

Jeg undrer mig om nogen kan hjælpe mig med at tyde, hvad der faktisk står på tegningen og på de medfølgende bæreevneberegninger. Desværre er det disse, kommunen har, efter at de fysiske arkiver er blevet digitaliseret...(ærgerligt de ikke scannede bedre)

Arkitekttegning fra 1938 af et hus med flere perspektiver, etagesnit og grundplaner. Den snedige bjælke i loftet er fremhævet i en rød cirkel.
Bygningsplan med bæreberegninger og bjælkediagrammer for stueplanet i et hus fra kommunen, bruges til at afgøre en vægs bærende funktion.

Edit.altså selve beregningerne går jo fint at læse. Kan dog ikke afgøre hvor bjælkerne sidder på tegningen.

Bygningstegning fra 1935, viser facader og grundplaner af hus. Inkluderer tværsnit og et oversigtskort.
Muligvis at denne er marginalt bedre

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.