Hej! Jeg har nøje gennemgået dette forum om bærende vægge og har ikke fundet mit svar, så nu blev jeg medlem og håber, at nogen kan hjælpe mig Væggen er ca. 2m lang. Det er åbent op til loftet, så man kan se bjælken i midten hele vejen.
Jeg er i gang med at købe et udvidet sommerhus og vil ændre lidt i planløsningen, men er usikker på, om nogen af væggene muligvis er bærende. Vedhæfter her tegning og teknisk beskrivelse
Virkelig! Man ville sikkert klare en vinter der med meget lidt energiforbrug
Hvad tænker I egentlig om tillægsisolering? Jeg overvejede at skifte 50mm ud med ny og derefter 95mm udenpå det og ny facadebeklædning, stående i stedet. Er det for lidt, eller vil man kunne klare sig nogle vintre med det? Ret mildt vejr hernede i Skåne. Dagene med minusgrader kan tælles på fingrene. Tænker mest for at undgå at forlænge tagskæg m.m.
Planen er jo at om et par år rive og bygge nyt større hus, så man vil jo ikke bruge alt for mange penge på renovering.
Sommeren hus er forresten udbygget siden den tegning, jeg har lagt op. Der er et nyt rum, hvor terrassen mod vest tidligere var, og også der, hvor bryggers terrassen var, er der nu en udbygning med rum. Har bare ikke fået fat i nogen tegning af det endnu.
Huset/hytten er på 70 kvm med tilbygningerne. Der er allerede en luftvarmepumpe, el-elementer og en kamin, så man burde vel kunne holde det varmt med en 145 isolering?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.