Hej!

Jeg har et bjælkehus med meget åbne rum og en buldrende jernbane lige ved siden af, som nogle gange kan få det til at ryste ordentligt.

Jeg planlægger at skifte trappen i hallen og har besluttet at plastre og tillægsisolere væggene indefra samtidig. Jeg har fjernet vægbeklædningen og er nu ved planken; bagved er der cutterspån som isolering.

Jeg har også fjernet gulvbjælkelaget på førstesalen, som er cirka 2x2,5 meter. Min plan er at opbygge nye indervægge ved siden af de gamle med 145*45 cc 60, isolere, plastre, OSB og derefter gips. Regne det nye gulv op med samme dimension, dog cc 30. De gamle bjælker var cirka 160*60 med cirka 60 cc. Jeg ønsker, at gulvet skal hvile på den nyopbyggede indervæg. På det nye gulv skal der ikke være klinker, men parket. Bliver det en god og stabil konstruktion, eller overdriver jeg måske ligefrem?

Taknemmelig for svar!

Det kommer til at fungere godt, jeg synes ikke du behøver at regler 30cc, som jeg opfatter det, er det maks. 2,5m spændvidde, og da er 60cc rigeligt.

Det sværeste er at vide, om det er godt at bruge plastik i konstruktionen. Har resten af huset plastik i væggene?

Ved flere renoveringer er jeg blevet instrueret af ingeniør/inspektør om ikke at bruge plastik sammen med tømmermure.

Hvordan ser opbygningen af væggen ud, når du er færdig? opstil lagene f.eks. indefra og ud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.