S Struler #1 Renovatør · 51 indlæg 14 sep 2019 klokken 09:05 Struler Renovatør 51 indlæg 14 sep 2019 klokken 09:05 #1 Jeg er i gang med at renovere kælderen efter fugtskader og er nu kommet til at skifte en bærende væg i træ ud med en væg i Leca. Spørgsmålet er, hvordan jeg får en fast afslutning mod loftet til overetagen, hvordan laver jeg afslutningen mod bjælkelaget?
Jeg er i gang med at renovere kælderen efter fugtskader og er nu kommet til at skifte en bærende væg i træ ud med en væg i Leca. Spørgsmålet er, hvordan jeg får en fast afslutning mod loftet til overetagen, hvordan laver jeg afslutningen mod bjælkelaget?
-RB- #2 Renovatør · Skåne · 2 905 indlæg 14 sep 2019 klokken 09:20 -RB- Renovatør Skåne 2,905 indlæg 14 sep 2019 klokken 09:20 #2 Først et syllbånd eller et stykke tagpap. Derefter et hammerbånd i træ, hvis der er plads. Skub op med træ eller masonitstykker, indtil du får den rette højde. Løft lidt med et koben, når du lægger under.
Først et syllbånd eller et stykke tagpap. Derefter et hammerbånd i træ, hvis der er plads. Skub op med træ eller masonitstykker, indtil du får den rette højde. Løft lidt med et koben, når du lægger under.
A ArneTW #3 Medlem · dalarna · 3 495 indlæg 14 sep 2019 klokken 09:20 ArneTW Medlem dalarna 3,495 indlæg 14 sep 2019 klokken 09:20 #3 Jeg havde snedkereret en form ovenpå leca murvæggen. Løftede dækbjælken lidt med en stempel og derefter støbt med lidt finbeton.... /ATW ps ville sikkert fungere med lim og kiler også... ds
Jeg havde snedkereret en form ovenpå leca murvæggen. Løftede dækbjælken lidt med en stempel og derefter støbt med lidt finbeton.... /ATW ps ville sikkert fungere med lim og kiler også... ds