Hej jeg er i gang med at rive en væg herhjemme og har en overvejelse omkring hvad der er bærende. Har googlet lidt men tænker at jeg stiller spørgsmålet her også. Har taget billeder af husets tegning og også et billede hvor jeg har markeret med rødt på den væg jeg tænker at tage ned og blå på den som løber i midten af huset som jeg så tolker er hjertevæg?? I krybekælderen løber der en stor beton "fundament" eller hvordan man skal beskrive det i midten af huset omtrent hvor den blå linje er tegnet hvis det er til nogen hjælp.

• Husritning med markerede områder i blå, viser bygginstallationer og vægge, inkl. ikke-bærende og bærende kælder- og indervægge.
  • Husplan med vægge markeret i rød og blå. Rød linje angiver væg til fjernelse, blå linje viser formodet bærende hovedvæg i midten.
  • En husritning med planer og facader, der viser flere sider af huset. Dokumenter og køkkenrulle er synlige i baggrunden.
  • En væg i et rum er delvist revet ned, værktøj og sko ligger på gulvet; loftet har træpaneler.
Rød ring er en ikke-bærende væg (99.9%). Har du W-spær er der nok ikke meget tryk på blå indkredsering heller.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
S Spikrätaren sagde:
Rød ring er en ikke-bærende væg (99.9%). Har du W-spær er der nok ikke meget tryk på blå indhegning heller.

• Loft med skråt tagkonstruktion, træstolper og isolering langs siderne. Stiger og træstol er synlige, med plastikpose på gulvet.
Ser sådan ud på loftet

👍 du har selvbærende spær.

S Spikrätaren sagde:
👍 du har selvbærende tagspær.
Tusind tak for hjælpen!

• Synes
Spikrätaren
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.