Renovering af soveværelse, bredere døråbning afsløret, plastfolie og udstyr på gulvet, vindue mod balkon i baggrunden. Bygningstegning med specifikationer for vægtykkelse, isolering og bjælker i et hus fra 1973; vægtykkelser 2"x3" og 2"x4" nævnt. Bygglovsdokumentation med specifikation på tagkonstruktion angående 2x7-tommer træbjælker for en sutterængejendom fra 1973. Plantegning af et sutterænghus med markeret område i rødt ved sovrum. Døren er udvidet fra 80 til 160 cm. Viser ikke-bærende væg ifølge dokumenter. Bygningens sektion med målmarkeringer, viser et sutterænghus fra 1973. Vist som en teknisk tegning i sort-hvid, med angivne højder og afstande.

Er ved at renovere soveværelse og har lavet en døråbning dobbelt så bred. 80->160 cm.

Har et sutterængehus med fladt tag bygget i 1973. Ifølge byggetilladelsesdokumenterne skal væggen jeg har arbejdet med ikke være bærende, da regelsættet er 2x3 tommer.

Skal jeg aflaste med en støttende bjælke eller skal jeg stole på byggetilladelsesdokumenterne?

Eftersom husets bredde er omkring 7 meter og taget bæres af 2x8 tommers bjælker (50x200 mm) må den markerede væg være bærende. Der er heller ikke nogen bjælke i taget over væggen. Hvis ikke åbningen skal være bredere end du allerede har gjort den, er det nemt at sætte en bjælke ind over selve åbningen. At det ikke allerede er faldet sammen skyldes, at der ikke er nogen sne lige nu.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.