ok, det ser ud til, at de fleste deler min opfattelse om, at stolpen var bærende. Regnes dette som en skjult fejl? Lad os, for argumentets skyld, antage, at vinduerne ikke er dimensioneret til at tage lasten fra overetagen/tag.


Det kan ganske vist være sådan, at vinduerne kan bære den opståede last, men jeg vil ikke have en diskussion om dette ved et kommende salg. Jeg kan jo være uheldig at støde på en kompetent bygningsinspektør, som faktisk opdager og påpeger denne konstruktion. Der var ingen anmærkning om dette ved den seneste udførte inspektion.

Skal der altid foretages en byggetilladelse, hvis man foretager indgreb, der påvirker den bærende konstruktion?
 
Senest redigeret:
Ja, det skal altid laves en byggeanmeldelse, hvis der skal gøres indgreb i den bærende konstruktion. Der svindles/sløses en del med det netop ved vinduesudskiftninger. Måske fordi det ikke er åbenlyst, at der gøres et indgreb i den bærende konstruktion, før man er midt i nedrivningen af den gamle karm.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.