Har revet en væg, og der er en grim og rusten stålstolpe 65*65mm (jeg vidste det, inden jeg rev...)
I området er der mange lignende huse, og mange har foretaget foranstaltninger, men på forskellige måder.
Nogen kyndig, der kan give tips?
1) Nogle har fjernet den uden at erstatte. (Det tør jeg ikke)
2) Skifte til en pænere rustfri fx rund. Men hvor pokker køber man sådan en?
3) Skifte til en i træ. Men klarer træ samme bæreevne? Hvad skal jeg vælge for træ/dimension?
4) Beklæde den eksisterende. Jeg har set mange eksempler på dette, men det er svært at få pænt!
Åbnet væg i et hjem med en synlig rusten stålstøtte, byggematerialer omkring og værktøj på gulvet, muligvis til renoveringsformål.

• En fjernet væg med en rusten stålstolpe i midten, omgivet af rod og værktøj på gulvet i en under renovering indgang.
Senest redigeret:
Slibe og male? Måske sætte nogle kroge og få en anderledes frakkehænger?

Bed den nærmeste værksted om at bukke to u-profiler i 1 mm rustfri plade, 33x65x33 indvendigt og lidt overbukkede så de spændes lidt omkring søjlen. Pres på plads - færdig.

Det er jo muligt at lave noget lignende, hvis du ønsker søjlen "rund" også - mål diagonal på søjlen og bed et værksted rulle en rustfri plade til et rør med indvendig diameter som søjlens diagonal. Kan du sætte en midlertidig støtte og tage søjlen ned, så kan du jo trække røret på og sætte søjlen op igen. Ellers, lav to halvdele og svejs sammen på stedet. Det er også muligt at montere halvdele ved at bore og gevindskære i søjlens hjørner og låse halvdelene med skrue i søjlen eller halvdele som går lidt overlappende og nitte sammen.

Find bare et godt pladeværksted, så fikser de en flot løsning (altså ingen bygningsblikslager eller smedefirma, men en som er dygtig til indretning og lignende i rustfrit).

Ellers - stålbørst og mal.

Jeg har en lignende på terrassen som bærer op overetagen. Har rengjort den og malet den antracit (efter grunding selvfølgelig). Selv fruen synes, det blev flot.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.