Jeg synes det ser ud til at kunne være en bærende hjärtvägg som man har foretaget åverkan på.

Præcis hvad er en hjertevæg?

Efter yderligere undersøgelser synes den liggende regel kun at gå 20 cm ind i væggen til højre og er sømmet der i en lodret regel. Det føles ikke som om den kan optage særlig meget last, eftersom den hvide hylde og den nyere flade liggende 2" 4" burde se ud som bananer.
Eller?

Glem spørgsmålet om hjertvæggen. Wikipedia forklarer ret godt :)

Tror ikke det er en hjertvæg dog, eftersom den ikke går i husets længderetning. Det gør derimod næste væg, jeg skal flytte en dør i, men det bliver et senere problem. Og limträbalk skal nok løse det problem.

• Synes
LarssonBygger
  • Laddar…
Gik fint at rive resten af væggen ned. Eventuelle lavpunkter må have været der fra tidligere, da der ikke lå nogen vægt overhovedet på den tværgående regel. Rivning af væg med synlige el-ledninger og træpaneler i loftet; gips og isolering fjernet, efterlader strukturelle elementer synlige.

• Synes
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Du kan jo tjekke om det svackar noget og benytte chancen nu til at forsøge rette lidt op på det i så fald.

Mikael_L sagde:
Du kan jo tjekke, om det svajer noget og benytte lejligheden nu til at rette lidt op på det i så fald.
Jo, absolut. Når kablerne er færdigtrukne, så vil jeg tjekke situationen og om nødvendigt pumpe op og forstærke.

Tak så meget for alle svar!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.