I der har lidt byggervana, hvordan tror I den bærende konstruktion er i min gamle garage? Det er murede betonblokke af en slags på plade.

Årsagen til at jeg spørger er, at jeg vil fjerne de gamle porte og karmen. Men den øverste del hænger lidt ned i midten. Måske et alderstegn? Eller kan den have nogen bærende funktion?

Kigger man lidt længere op på facaden, ser det ud til at være en afbrydelse i blokkene og så fortsætter de. Uden at vide, gætter jeg på, at der ligger en slags bærende bjælke. Er jeg på rette spor?

Der er en muret væg, der adskiller garagedelen fra en opbevaringsdel. Jeg vil gerne tage en del af denne. Kan den være bærende på en eller anden måde?

• Gammelt garage med gulmalet facade og dobbeltdør. Konstruktionen ser ud til at være murblokke med trædøre under et saddeltag. En parabol er monteret på taget.
  • Gammelt garage med murade betongblock, synlig skada och sprickor i fasaden, trädörr bredvid, tecken på åldrande och potentiella bärande problem.
  • En garageindvendning med træloft og ophobede byggematerialer. Der er en trælåge, stige, og flere genstande stablet langs væggen.
Jeg har ingen ide om, hvordan de har gjort det der, men hvis jeg gjorde det i dag, ville jeg enten have sat en stål- eller betonbjælke, muret mod en bueform eller pladsstøbt en bue. Fjern trædelene, så ser du sikkert, hvordan det er gjort.

Kender du byggeåret?

Desværre ikke. Jeg tror, at det er bygget samtidig med huset, dvs. -36, men har ingen belæg for det.

Sendt fra min mobil

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.